40,20,-30,60,1
600,600,60,1,3000,1000,25,500
90,300,1,50,12,25,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Rada Osiedla - skład, regulamin
Zapraszamy do skorzystania z Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
Od 1 stycznia 2023 roku zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych kursujących na Krzyżowniki-Smochowice
Spotkanie informacyjne w sprawie budowy ulic Łebska, Łagowska, Kociewska, Żukowska
Konsultacje dotyczące terenu Smochowice Południe w rejonie ulic położonych pomiędzy Wejherowską, Starogardzką, Pniewską, Pelplińską.
Nowe centrum Smochowic - koncepcja przebudowy
Spotkanie informacyjne w sprawie terenu przy ulicy Przytocznej
Koncepcja przebudowy ulic Leśnowolskiej i Łagowskiej
Uchwały Rady Osiedla
Protokoły z sesji Rady Osiedla
Piszemy, dzwonimy do naszej Rady Osiedla...
Dziura w jezdni, chodniku ? Awaria sygnalizacji ? Uszkodzenie studzienki kanalizacji deszczowej ? Zimowe utrzymanie ? Zgłoś awarię, dzwoń !!!
Dyżury Radnych Osiedla w każdą środę...
Co słychać na naszym Osiedlu...
Można pobrać, poczytać...
Galerie z osiedlowych wydarzeń...
Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż części ul. Dąbrowskiego
Projekt Kompleksu Rekreacyjnego w rejonie ulic Lubowska, Brodnicka, Maszewska, Myśliborska
Nasz projekt ogólnomiejski wygrał Poznański Budżet Obywatelski 2016
Projekt PUMPTRACK wygrał w Poznańskim Budżecie Obywatelskim 2016 wśród projektów dzielnicowych.
A może dostępny dla wszystkich edukacyjny park leśny zamiast pola golfowego ?
Jak palić w piecu oszczędnie, bez dymu i pretensji sąsiadów ? Kliknij
Inwestycje, remonty

21 kwietnia kończy się obecna kadencja radnych Osiedla.

Zadecydujmy wspólnie, jak udoskonalić Poznański Budżet Obywatelski.
Zapraszamy do udziału w ewaluacji!
Od kilku lat obserwujemy w polskich miastach szybki wzrost liczby budżetów partycypacyjnych, w ramach których mieszkańcy lokalnej wspólnoty bezpośrednio decydują o tym,
jak rozdysponować część publicznego budżetu. W roku 2015 był on realizowany w różnych formach w ponad 150 gminach w całej Polsce. W Poznaniu w 2015 roku już po raz 4 zrealizowano Poznański Budżet Obywatelski (PBO), dzieląc pulę 15 milionów złotych na projekty ogólnomiejskie (5 mln zł) i dzielnicowe (10 mln zł – po 2 mln zł na dzielnicę). Do PBO16 zgłoszono 272 najróżniejsze pomysły, spośród których pod głosowanie mieszkańców poddano 168. W głosowaniu elektronicznym i papierowym wzięło udział 73 tys. osób, do realizacji wybrano 38 projektów. Wdrażanie innowacji społecznych (a taką jest PBO) zawsze jest wyzwaniem wymagającym stałego monitorowania i wprowadzania korekt, pozwalających na optymalne osiąganie celów stawianych przed budżetem obywatelskim.
Obecnie trwają prace nad przygotowaniem kolejnej edycji Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, dlatego tak ważnym elementem jest zewnętrzna ewaluacja zeszłorocznej jego edycji. Ewaluację tę przeprowadzi na zlecenie UMP do dnia 30 marca firma Brand Experience, posiadająca doświadczenie w tego typu badaniach.
Zasadniczymi celami procesu ewaluacji są:

  • ocena, na ile PBO realizuje stawiane przed nim cele,
  • ustalenie, co można ulepszyć lub zmienić w Poznańskim Budżecie Obywatelskim, aby stawał się coraz lepszym narzędziem budowania społeczeństwa obywatelskiego, miejskiej wspólnoty oraz pozwalał mieszkańcom Poznania wpływać na realizację działań/ projektów podnoszących jakość życia i ulepszających przestrzeń miejską.

Głównym założeniem rozpoczynającego się procesu ewaluacji jest jego „uspołecznienie” poprzez zaproszenie do dyskusji interesariuszy projektu, radnych miejskich i osiedlowych oraz wszystkich mieszkańców Poznania, którzy zechcą się podzielić opiniami o minionej edycji budżetu obywatelskiego i pomysłami na jego najbliższą edycję. Cały proces badań ewaluacyjnych będzie przebiegał w następujący sposób:

  • w dniach 7 - 11 marca zaplanowano 5 spotkań warsztatowych dla mieszkańców Poznania, na które zapraszamy:
    o mieszkańców Wildy - 7 marca o godz. 17.30 w SP nr 5, ul. Traugutta 42.
    o mieszkańców Nowego Miasta - 8 marca o godz. 17:30 w ZSO nr 4, os. Czecha 59.
    o mieszkańców Jeżyc - 9 marca o godz. 17:30 w Centrum Amarant, ul. Słowackiego 19.
    o mieszkańców Grunwaldu - 10 marca o godz. 17:30 w ZSH, ul. Śniadeckich 54/58.
    o mieszkańców Starego Miasta - 11 marca o godz. 17:30 w Sali Białej UMP, plac Kolegiacki 17;
  • zorganizowane zostanie 7 ewaluacyjnych spotkań warsztatowych z udziałem: wnioskodawców w minionej edycji PBO, przedstawicieli Rad Osiedli, pracowników Urzędu Miasta uczestniczących w PBO na różnych jego etapach, przedstawicieli organizacji pozarządowych, seniorów, członków Zespołu ds. PBO16;
  • przeprowadzone zostaną wywiady ewaluacyjne z przedstawicielami Klubów Rady Miasta i wybranych Komisji Rady Miasta;
  • do przedstawicieli wszystkich wyżej wymienionych grup zostanie wysłana ewaluacyjna ankieta internetowa;
  • w dniach 1 - 13 marca pod adresem: www.poznan.pl/budzetobywatelski dostępna będzie ankieta ewaluacyjna, do której wypełnienia zapraszamy wszystkich zainteresowanych. http://pbo16ankietaewaluacyjna.badanie.net/
  • uwagi do minionej edycji budżetu i pomysły do jego kolejnej edycji można także przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • w dniach 2 – 13 marca zostanie przeprowadzone telefoniczne badanie ewaluacyjne dla mieszkańców Poznania – prosimy bardzo o udział w nim i podzielenie się swoimi uwagami;
  • przeanalizowana zostanie dostępna dokumentacja PBO16;
  • zebrane dane zostaną porównane z dostępnymi danymi dotyczącymi budżetów obywatelskich realizowanych w innych polskich miastach;
  • cały proces ewaluacji zostanie zakończonych prezentacją wyników połączoną z warsztatem wypracowywania Zasad PBO17.

Jesteśmy przekonani, że wspólnie wypracujemy zasady Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego, pozwalające nam na sprawną realizację tego projektu w kolejnych edycjach.

 

 Dziki

Przekazujemy informacje od Centrum Zarządzania Kryzysowego w Poznaniu.

Prośba do Mieszkańców o niewyrzucanie żywności w miejscach, które są dostępne dla dzików. To zachęca je do odwiedzania naszych osiedli.
Dzikich zwierząt nie należy:
dokarmiać, dotykać, drażnić, płoszyć, szczuć psem.
Pamiętaj, aby:
nie wyrzucać żywności, zabezpieczyć odpadki, nie zbliżać się do dzikich zwierząt.

W razie zauważenia dzikiego zwierzęcia powiadomić Straż Miejską (tel. 986) żądając przyjazdu patrolu.
W Poznaniu nie ma zagrożenia wścieklizną, od 7 lat nie odnotowano żadnego wystąpienia wścieklizny u zwierząt dzikich i domowych – dane Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Poznaniu.

 

 

 

Uwaga zmiany tras i kursowania autobusów.

Następują zmiany w układzie linii komunikacyjnych na obszarze Ogrodów, Woli, Krzyżownik-Smochowic, Kiekrza i gminy Rokietnica.

Informujemy, że zgodnie ze zgłaszanymi uwagami i oczekiwaniami naszych mieszkańców, po zasięgnięciu opinii, Zarząd Transportu Miejskiego z dniem 1 marca 2016 roku wprowadza zmiany w układzie linii oraz rozkładach jazdy na obszarze naszego Osiedla. Uruchomione zostanie bezpośrednie połączenie Kiekrza z ulicą Sianowską poprzez linię nr 86 (kursy przez ul. Sianowską będą realizowane naprzemiennie z linią nr 56). Mamy nadzieje, że wprowadzone zmiany spełnią Państwa oczekiwania.

Poniżej obowiązujące po 1 marca 2016 roku schematy i rozkłady jazdy.

Schemat trasy lini 56

Rozkład jazdy linii 56

Schemat trasy lini 61

Rozkład jazdy linii 61

Schemat trasy lini 86

Rozkład jazdy linii 86

Schemat trasy lini 833

Rozkład jazdy linii 833

 

Szanowni Mieszkańcy.

Rada Osiedla od początku obecnej kadencji (kwietnia 2015 roku), uważając jako priorytetowe, podjęła działania w zakresie realizacji inwestycji drogowych na całym Osiedlu, również w rejonie ulic położonych pomiędzy Wejherowską, Starogardzką, Pniewską, Pelplińską. Pierwszym etapem było przeznaczenie środków finansowych na stworzenie koncepcji projektowej tych ulic. W dniu 12 lutego 2016 roku Rada Osiedla otrzymała opracowaną koncepcje. Kolejnym etapem realizacji jest zlecenie wykonania projektów budowlanych tych ulic na podstawie zaopiniowanej przez Rade Osiedla koncepcji. Zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby do zapoznania się i wniesienia uwag do „Koncepcji projektowej dla budowy ulic, kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego dla terenu Smochowice Południe w Poznaniu.
Z dokumentacją można będzie zapoznać się w trakcie dyżuru Radnych i Członków Zarządu Osiedla w środę 24 lutego 2016 roku od godziny 18:00 do 19:00.
Za Państwa uwagami czekamy do kolejnej środy, to jest 2 marca 2016 roku.
W związku z dużym zainteresowaniem mieszkańców zbieranie opinii do „Koncepcji projektowej budowy ulic dla terenu Smochowice Południe" zostaje przedłużone.
Zakończenie przyjmowania uwag nastąpi w trakcie dyżuru radnych w środę 9 marca, godzina 18:00-19:00.

Opinie i uwagi prosimy zgłaszać poprzez:

  • profil FB Rady Osiedla kliknij tutaj
  • e-mail Komisji Planowania i Rozwoju: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście na dyżurze Radnych i Członków Zarządu Osiedla, w środy od godziny 18:00 do 19:00, w siedzibie Rady Osiedla.

Elementy koncepcji:

Wpis - czwartek 10 marca, godzina 10:00
Informujemy o zakończeniu zbierania opinii do opisanej "Koncepcji...." - wszystkie Państwa uwagi i sugestie zostały przekazane projektantom. Dziękujemy.

 

 

Szanowni Seniorzy !

W siedzibie Centrum Inicjatyw Senioralnych przy ul. Mickiewicza 9a, co miesiąc, odbywać się będą spotkania edukacyjne. Zapisywać można się osobiście w siedzibie CIS lub telefonicznie pod nr. 61 847 21 11. Pierwsze spotkanie 22 lutego o godzinie 11.00.
Szczegóły na stronie www.poznan.pl.

Informujemy, że ukazała się Gazeta Senior (wydanie luty/marzec 2016) którą można pobrać klikając tutaj.

 

 

 

 

Szanowni Mieszkańcy !

W ramach działalności inwestycyjnej Miasto Poznań przystępuje do realizacji budowy ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ulicy Dąbrowskiego.
Projektowana budowa ma na celu wykonanie nowego ciągu zapewniającego ciągłość komunikacji pieszej i rowerowej wzdłuż ulicy Dąbrowskiego.

Przedmiotem niniejszego opracowania jest projekt przebudowy drogi polegający na budowie ścieżki pieszo-rowerowej wraz z oświetleniem wzdłuż ulicy Dąbrowskiego na odcinku od ulicy Gorajskiej-Prusimskiej do ulicy Łobżenickiej w Poznaniu.

Długość odcinka 747,64 m.

Prosimy zainteresowanych mieszkańców do wnoszenia opinii i uwag do przedstawionego projektu.

Opinie i uwagi prosimy zgłaszać poprzez:

  • profil FB Rady Osiedla kliknij tutaj
  • e-mail Komisji Planowania i Rozwoju: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście na dyżurze Radnych i Członków Zarządu Osiedla, w środy od godz 18:00 do 19:00 w siedzibie Rady Osiedla.

W związku z potrzebą terminowego zaopiniowania przedstawionego projektu opinie i uwagi zbierane bedą do dnia 24 lutego 2016, godziny 19:00.

Poniżej pełna dokumentacja projektowa:

Scieżka pieszo-rowerowa Dabrowskiego opis techniczny
Tabela inwentaryzacyjna Dabrowskiego
Tabela wycinki Dabrowskiego
Rys. nr 1 Plan sytuacyjny Dabrowskiego inwentaryzacja zi
Rys. nr 2 Plan sytuacyjny Dabrowskiego korekta
Rys. nr 2 Plan SOR Dabrowskiego
Rys. nr 3 Przekrój podłużny ścieżka ul. Dabrowskiego
Rys. nr 4 Przekrój normalny ścieżka ul. Dabrowskiego
Rys. nr 5 Szczegóły ścieżka ul. Dabrowskiego

 

Artykuł opublikowany w wyborcza.pl
Bezpośredni link http://poznan.wyborcza.pl/

Miejscy urzędnicy od nieruchomości zaczęli szukać inwestora, który mógłby stworzyć pole golfowe w okolicach Jeziora Kierskiego. Nie podoba się to wiceprezydentowi Maciejowi Wudarskiemu, który forsuje pomysł, że pole powinno powstać na Strzeszynie.
Temat pola golfowego przy ul. Słupskiej powraca jak bumerang co kilka miesięcy. Zawsze miał swoich zwolenników i przeciwników, więc przygotowanie inwestycji szło topornie. Ogólnie pomysł jest taki, że miasto udostępni inwestorowi 60-hektarową działkę w pobliżu Jeziora Kierskiego, na której do 2010 r. Zieleń Miejska prowadziła szkółkę leśną. Inwestor wybuduje tam pole golfowe. Będzie je utrzymywał, ale też czerpał zyski. - Zdaniem operatorów golfowych inwestor ledwo wyszedłby na zero. Dlatego powinien mieć możliwość postawienia infrastruktury towarzyszącej - hotelu czy restauracji - mówi Bartosz Guss, dyrektor Wydziału Gospodarowania Nieruchomościami. Plany dotyczące budowy pola zaprezentowano na komisji polityki przestrzennej.

WGN w ciągu 4 lat chce znaleźć firmę, która wybuduje pole. Pomóc ma doradca kosztujący ok. 100 tys. zł na rok. - Pole jest ważne z gospodarczego i wizerunkowego punktu widzenia. Jak nie zaczniemy działać, to zakonserwujemy istniejący stan rzeczy - tłumaczył Guss.

- I właśnie o to "nicnierobienie" chodziło mieszkańcom, ekologom i radzie osiedla Krzyżowniki-Smochowice, gdy protestowali przed wpisaniem pola golfowego do planu miejscowego. Liderem tych protestów był przecież Maciej Wudarski, który dziś jest wiceprezydentem - zwraca uwagę radna SLD Katarzyna Kretkowska. Radna ma rację. Pamiętam Wudarskiego (jako wiceprezesa Stowarzyszenia Kształtowania i Ochrony Krajobrazu Silva) buntującego się przeciwko budowie pola golfowego w sąsiedztwie Kierskiego. - Dookoła mamy las miejski. Nie wyobrażam sobie, że odgradza nas od niego płot. Zamiast golfa lepiej przeznaczyć ten teren na park leśny - mówił Wudarski.

Wiceprezydent zdania nie zmienił. Podziela opinię dyrektora Lasów Miejskich Mieczysława Brońskiego. - Przez kilka lat obszar wysokiej roślinności na tym terenie powiększył się z 9 do 16 hektarów. Wykarczowanie tego będzie niepowetowaną i nieprzemyślaną stratą - uważa Broński. Sęk w tym, że Wudarski odpowiedzialny jest za planowanie przestrzenne, a inwestora będą szukać urzędnicy od miejskich nieruchomości, a więc podlegający wiceprezydentowi Mariuszowi Wiśniewskiemu. - Jest między nami różnica zdań. Budowa pola golfowego w tym miejscu jest decyzją polityczną. Gdyby w radzie miasta była większość zdolna poprzeć wniosek o zmianę planu z polem przy ul. Słupskiej, wystąpiłbym o to - przekonuje Wudarski. Tyle że Wudarski jest członkiem Prawa do Miasta, a stowarzyszenie ma tylko jednego radnego. Większość, podobnie jak Mariusz Wiśniewski, należy do Platformy Obywatelskiej. A radni PO nt. pola w Krzyżownikach mają zdanie dość klarowne. - Jeśli nie będziemy podnosić jakości życia, staniemy się miastem prowincjonalnym. Skoro dofinansowujemy stadion, żużel, to dlaczego nie zadowolić pasjonatów golfa? - przekonuje radny PO Wojciech Kręglewski. Co ciekawe, wtóruje mu Janusz Kapuściński z PiS: - Co może być bardziej ekologicznego od pola golfowego? - zastanawia się.

Mimo tego Wudarski się nie poddaje. Twierdzi, że lepszym miejscem dla golfa jest Strzeszyn. Zlecił już miejskim planistom przygotowanie projektów z zaznaczonym polem. - Powstają projekty planów miejscowych dla tych terenów. Miejscy urbaniści wyznaczą w nich miejsce na pole golfowe - twierdzi Wudarski.

- Tyle lat słuchaliśmy, że pole golfowe w Krzyżownikach zaszkodzi środowisku, Jezioru Kierskiemu, a wartość nieruchomości spadnie. Rozumiem, że na Strzeszynie nic takiego się nie stanie, a ceny nieruchomości wzrosną? - ironizuje Grzegorz Ganowicz z PO. - Czy zmiana lokalizacji nie wynika czasem z tego, że pan wiceprezydent mieszka na Smochowicach? - dopytuje.

- Wolę pozytywne, a nie spiskowe myślenie o mieście. Na Strzeszynie miejsca na pole jest więcej - 100-120 hektarów, a część działek jest prywatna, co umożliwia bardziej biznesowe podejście - tłumaczy Wudarski. Planiści z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej obiecują, że w połowie lutego będzie gotowa analiza stworzenia pola golfowego na Strzeszynie.

Adnotacja Rady Osiedla - z ostatniej chwili:

W środę 17 lutego 2016 o godzinie 16:00, w sali Błękitnej (nr 106), na posiedzeniu Komisji Polityki Przestrzennej RM porządek obrad przewiduje:
"Projekt uchwały (PU 378/16 ) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Strzeszyn Północ" w Poznaniu (w tym analiza możliwości lokalizacji pola golfowego)."

 

 

APEL DO POSIADACZY PIECY NA PALIWA STAŁE ORAZ KOMINKÓW

 

Wiele domów ogrzewanych jest nadal węglem i drewnem, często niskiej jakości, nierzadko także śmieciami. Powoduje to emisje do powietrza szkodliwych - toksycznych pyłów i gazów. Najbardziej zagrożone są dzieci i osoby starsze. Oprócz tego w nieczyszczonych regularnie kominach dochodzi do zapalenia się sadzy, a to może doprowadzić do spłonięcia całego domu.
Zamieszczamy obok link do ciekawych informacji oraz instrukcje, jak prawidłowo palić w piecu czy kominku, wystarczy kliknąć na obrazek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szanowni Państwo.

Rada osiedla zamierza złożyć wniosek do AQUANETU o budowę sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w ulicach, które jeszcze tego potrzebują. W tym celu zwracamy się do wszystkich Państwa o pomoc w lokalizowaniu tych miejsc.
Informacje prosimy przekazywać za pośrednictwem profilu facebooka Rady Osiedla lub na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Szanowni Państwo.

Informujemy, o ukazaniu się numeru 4/2015 Kwartalnika "Nasze Krzyżowniki-Smochowice".
Wersja elektroniczna już dostępna w dziale Do pobrania, wersja papierowa w trakcie wydruku, czekamy za dostawą. Przypominamy, darmowa gazetka będzie dostępna w stałych punktach handlowych.
W formie elektronicznej gazetkę można pobrać ze strony internetowej (w dziale Do pobrania), na profilu facebook'owym Rady Osiedla lub klikając tutaj.

 

Zyczenia2015 

 

Zapraszamy od 7 do 21 grudnia 2015 r. do udziału w konsultacjach dotyczących projektów statutów wszystkich jednostek pomocniczych miasta Poznania – osiedli, określających organizację i zakres ich działania.
Celem konsultacji jest zapoznanie mieszkańców z projektami statutów osiedli i poznanie ich opinii.
Do udziału w konsultacjach zapraszamy mieszkańców miasta Poznania.
Projekty statutów osiedli będą wyłożone do wglądu w dniach 7, 14 i 21 grudnia 2015 r. w godzinach od 7:30 do 17:00, w dniach 1-4; 8-11 i 15-18 grudnia 2015 r. w godzinach od 7:30 do 15:30, w holu Urzędu Miasta pl. Kolegiacki 17, w siedzibie Wydziału Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta ul. Libelta 16/20, pok. 105 i 107,
oraz w siedzibach oddziałów Wydziału:
- ul. Słowackiego 22, pok. 150,
- ul. Gronowa 20, pok. 321,
- ul. Czarnieckiego 5, pok. 4,
- os. Bohaterów II Wojny Światowej 36a, pok. 9,
- ul. Matejki 50, pok. 219,
informacje dot. projektów statutów będzie można uzyskać pod wyżej wskazanymi adresami siedzib Wydziału, a także telefonicznie pod numerami: 61 878 4168 lub 61 878 4319

Pisemne opinie, uwagi i propozycje do projektu statutu można składać w terminie od 7 do 21 grudnia 2015 r.
•drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,;
•listownie: na adres Urząd Miasta Poznania, Wydział Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
•osobiście w wyżej podanej siedzibie Wydziału lub siedzibach jego oddziałów.

 

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych.

I ETAP KONSULTACJI SPOŁECZNYCH

MPZP DLA TERENU „W REJONIE ULIC MROWIŃSKIEJ I PRUSIMSKIEJ

Szanowni Mieszkańcy,
zapraszamy na spotkanie konsultacyjne (I etap) zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego projektu "Dla terenów w rejonie ulic Mrowińskiej i Prusimskiej" w Poznaniu.

Projektant prowadzący: Adam Kijowski, tel. 61 8455 064, kontakt: Magdalena Drabent, tel. 61 8455 066.

Konsultacje odbędą się we wtorek 15 grudnia 2015 roku o godzinie 17:00

w Zespole Szkół Nr 1, ul. Leśnowolska 35 w Poznaniu.

Szanowni Mieszkańcy,
zapraszamy na marsz Nordic Walking w najbliższą niedzielę, 6 grudnia 2015 roku o godzinie 12:00.

Rajd Nordic Walking 6 12 15

Szanowni Mieszkańcy,
w dniu 5 grudnia 2015 roku po raz drugi nad jeziorem Strzeszyńskim odbędzie się charytatywny Bieg Mikołajkowy, którego celem oprócz sportowej rywalizacji i promocji zdrowia jest zbiórka pieniędzy na dzieci z Domu Dziecka.
W związku z tym organizator informuje o krótkotrwałej zmianie organizacji ruchu na ul. Biskupińskiej i Beskidzkiej w dniu 5 grudnia 2015 roku w godzinach od 12:00 do 13:00.
Projekt organizacji ruchu uzyskał stosowne zatwierdzenie Miejskiego Inżyniera Ruchu w dniu 18.11.2015 r. Nr TZ-I.7221.2.1026.2015
Szczegóły utrudnień pokazano obrazowo na załączonych poniżej mapkach.

Mapka 1
Mapka 2
Mapka 3
Mapka 4

 

Szanowni Mieszkańcy,
prosimy o poparacie apelu do ministra środowiska o rzetelne informowanie o wysokim zanieczyszczeniu powietrza.
Można to zrobic klikając poniższy link.

Apel do Ministra Środowiska

Dziękujemy !

Trochę informacji o...
Polska ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w całej Unii Europejskiej. Pomimo to nie jesteśmy odpowiednio informowani o występowaniu wysokich poziomów zanieczyszczeń. To co w innych krajach uchodzi za stan alarmowy, zagrażający zdrowiu, przez polskie prawo jest uznawane za stan akceptowalny.
Poziom alarmowy dla pyłu zawieszonego PM10 jest w Polsce dwukrotnie wyższy niż na Słowacji, trzykrotnie wyższy niż na Węgrzech i w Czechach i aż czterokrotnie wyższy niż we Francji (w Polsce to 300 µg/m3, we Francji 80 µg/m3).
Jeszcze trzy lata temu poziom alarmowy w Polsce ogłaszano przy wartości PM10 wynoszącej 200 μg/m3. Zmiana rozporządzenia Ministra Środowiska przeniosła ten poziom do 300 μg/m3.
Prowadzi to do sytuacji, w której nie jesteśmy informowani o znaczącym, zagrażającym zdrowiu zanieczyszczeniu powietrza. Przy stężeniach kilkukrotnie przekraczających wyznaczoną prawem normę dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym spędzają aktywnie czas na zewnątrz, a kobiety w ciąży i osoby starsze zażywają „ożywczych” spacerów.
Co roku około 43 000 mieszkańców i mieszkanek Polski przedwcześnie umiera z powodu zanieczyszczenia powietrza. Części tych śmierci można by uniknąć, gdybyśmy byli odpowiednio informowani o wysokim zanieczyszczeniu powietrza i mogli się przed nim chronić.

Więcej na:

UWAGA PILNE !!
Osoby, które są zainteresowane domkami dla kotów wolnożyjących, nieposiadających swojego domu i właściciela, a które na co dzień dokarmiają bezdomne zwierzaki, prosimy o zgłaszanie się do nas przez facebooka lub mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Aby otrzymać domek:
- prosimy o podanie swoich danych lub danych organizacji, która będzie opiekować się domkiem,
- wskazać dokładną lokalizację ustawienia domku,
- podanie liczby domków - pojedynczego lub dla kociej rodzinki.

 

Szanowni Mieszkańcy,
po zrealizowanych w tym roku inwestycjach, w tym "Koziego Rynku" (ul. Słupska, przy poczcie) zaoszczędziliśmy sporą sumę, którą przeznaczyliśmy na wykonanie innych zadań:

  • wykonanie projektu budowy infrastruktury (jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z kanalizacja deszczową, organizacją ruchu i oświetleniem) w obszarze ulic Architektów, Starogardzka, Czerska, Skarszewska,
  • wykonanie projektu budowy chodnika na ul. Gorajskiej na odcinku od ul. Mrowińskiej do ul. Prusimskiej,
  • wykonanie 3 progów spowalniających na ul. Przytocznej,
  • Budowa chodnika na ul. Wejherowskiej na odcinku od ul. Pniewskiej do ul. Drogowców.

Szanowni Mieszkańcy,
w maju poprosiliśmy Państwa o pomoc w zakresie przekazywania informacji o ulicach i chodnikach wymagających pilnego remontu.
Stworzyliśmy pewien harmonogram prac do wykonania w roku 2015, w oparciu o zgłaszane przez Państwa potrzeby, jednak o kolejności ostatecznie decyduje ZDM.
Oto, co zostało już zrobione lub trwa:

  • ul. Białogardzka - naprawa jezdni na odcinku od ul. Chodzieskiej do ul. Olsztyńskiej,
  • ul. Maszewska - remont jezdni na odcinku od ul. Lubowskiej do ul. Polanowskiej,
  • ul. Lubowska - remont chodnika na odcinku od ul. Maszewskiej do ul.Czaplineckiej,
  • ul. Dąbrowskiego - zmiana ustawienia betonowych barier na wiadukcie, remont chodnika na odcinku od ul. Tatrzańskiej do ul. Czarnkowskiej,
  • zlecono naprawę uszkodzonych nawierzchni jezdni i chodników (część wykonano) na ulicach Santockiej, Karlińskiej, Muszkowskiej, Sułowskiej, Czarnkowskiej, Sianowskiej, Myśliborskiej,
  • ul. Kołobrzeska - wymiana wodociągu oraz remont chodnika (lewa strona) na odcinku od ul. Dąbrowskiego do ul. Sianowskiej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szanowni Mieszkańcy,
Przypominamy
w związku z remontem pomieszczeń Filii Biblioteki Publicznej przy ul. Muszkowskiej 1a informujemy, że od dnia 01 listopada 2015 roku czasowo Rada Osiedla zmienia swoją siedzibę.
Na okres remontu pomieszczeń biblioteki sesje Rady Osiedla i dyżury radnych oraz członków Zarządu Osiedla odbywać się będą w ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 na ul. LEŚNOWOLSKIEJ 35 w Poznaniu.
Przypominamy, dyżur radnych w każdą środę od godziny 18:00 do 19:00
Ze względu na Święto Niepodległości, które wypada w środę następny dyżur odbędzie się 18 listopada.
Kontakt telefoniczny w trakcie dyżuru pod numerem 786 208 910.
Jednocześni jeszcze raz przepraszamy wszystkich mieszkańców za niekomfortowe warunki (niezależne od nas), w jakich jesteśmy zmuszeni rozmawiać z Państwem. Prowadzimy rozmowy w celu tymczasowego pozyskania pomieszczeń dla pełnienia dyżurów radnych.