40,20,-30,60,1
600,600,60,1,3000,1000,25,500
90,300,1,50,12,25,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Rada Osiedla - skład, regulamin
Konsultacje dotyczące terenu Smochowice Południe w rejonie ulic położonych pomiędzy Wejherowską, Starogardzką, Pniewską, Pelplińską.
Uchwały Rady Osiedla
Dziura w jezdni, chodniku ? Awaria sygnalizacji ? Uszkodzenie studzienki kanalizacji deszczowej ? Zimowe utrzymanie ? Zgłoś awarię, dzwoń !!!
Protokoły z sesji Rady Osiedla
Zmiany w numeracji i rozkładzie jazdy autobusów od 1 stycznia 2017 roku
Dyżury Radnych Osiedla w każdą środę...
Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż części ul. Dąbrowskiego
Piszemy, dzwonimy do naszej Rady Osiedla...
Projekt Kompleksu Rekreacyjnego w rejonie ulic Lubowska, Brodnicka, Maszewska, Myśliborska
Nasz projekt ogólnomiejski wygrał Poznański Budżet Obywatelski 2016
Projekt PUMPTRACK wygrał w Poznańskim Budżecie Obywatelskim 2016 wśród projektów dzielnicowych.
A może dostępny dla wszystkich edukacyjny park leśny zamiast pola golfowego ?
Co słychać na naszym Osiedlu...
Galerie z osiedlowych wydarzeń...
Można pobrać, poczytać...
Jak palić w piecu oszczędnie, bez dymu i pretensji sąsiadów ? Kliknij
Inwestycje, remonty

Droga rowerowa SianowskaSzanowni Mieszkańcy,

już niedługo będzie można spokojnie i bez problemów z prawem drogowym poruszać się po odcinku ulicy Sianowskiej pomiędzy ulicą Leśnowolską a Kościerzyńską. Można by wiele napisać jakby się wydawało w tym prostym temacie, który okazał się dość skomplikowany, przynajmniej dla niektórych. Odcinek tej ulicy na mapach ZDMu znajduje się na mapie ciągów rowerowych, jednakże dla Policji, ze względu na brak jakiegokolwiek oznakowania pionowego i poziomego, to chodnik. A zatem dojazd dzieci do szkoły to wybór między jazdą (zgodnie z przepisami) jezdnią ulicy Sianowskiej, ulicy o najwyższym (poza skrzyżowaniem Dąbrowskiego-Santocka) wskaźnikiem kolizji i wypadków, bądź też (niezgodnie z Kodeksem Drogowym) wydaje się bezpieczniejszym ciągiem asfaltowym po stronie południowej na wspomnianym odcinku tej ulicy.
Podjęliśmy starania o właściwe oznakowanie wysyłając pismo do ZDMu. Jakże było wielkie nasze zdziwienie jak na nasz wniosek otrzymaliśmy odpowiedź z którą można zapoznać się tutaj. Z informacji wynikało, że wprowadzenie postulowanych przez nas zmian zamiast zwiększyć, w opinii ZDMu, zmniejszy bezpieczeństwo (???).
Pozostało nam w tym momencie przejąć inicjatywę i podjąć uchwałę wraz ze wskazaniem konkretnych przepisów zawartych w Prawie o Ruchu Drogowym, Porozumieniu Europejskim do Konwencji Wiedeńskiej o Ruchu Drogowym, kilku opracowań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Departamentu Studiów w Warszawie Wydziału Studiów w Krakowie Zespołu ds. Ścieżek (Dróg) Rowerowych, Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181).... czyli tych wszystkich aktów prawnym o których my możemy nie mieć "zielonego pojęcia", ale dla innych powinien być to elementarz. Treść podjętej uchwały skierowanej do ZDMu znajduje się tutaj. Jak widać podpowiedź właściwego rozwiązania spotkała się z pozytywną odpowiedzią ze strony ZDMu, którą zamieszczamy tutaj.
Cieszymy się, że szczególnie dojazd dzieci do szkoły już niedługo będzie odbywał się i bezpiecznie, i zgodnie z prawem; szkoda tylko troszkę zmarnowanego czasu, który można było wykorzystać w innych sprawach dotyczących Naszego Osiedla.