40,20,-30,60,1
600,600,60,1,3000,1000,25,500
90,300,1,50,12,25,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Rada Osiedla - skład, regulamin
Zapraszamy do skorzystania z Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
Od 1 stycznia 2023 roku zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych kursujących na Krzyżowniki-Smochowice
Spotkanie informacyjne w sprawie budowy ulic Łebska, Łagowska, Kociewska, Żukowska
Konsultacje dotyczące terenu Smochowice Południe w rejonie ulic położonych pomiędzy Wejherowską, Starogardzką, Pniewską, Pelplińską.
Nowe centrum Smochowic - koncepcja przebudowy
Spotkanie informacyjne w sprawie terenu przy ulicy Przytocznej
Koncepcja przebudowy ulic Leśnowolskiej i Łagowskiej
Uchwały Rady Osiedla
Protokoły z sesji Rady Osiedla
Piszemy, dzwonimy do naszej Rady Osiedla...
Dziura w jezdni, chodniku ? Awaria sygnalizacji ? Uszkodzenie studzienki kanalizacji deszczowej ? Zimowe utrzymanie ? Zgłoś awarię, dzwoń !!!
Dyżury Radnych Osiedla w każdą środę...
Co słychać na naszym Osiedlu...
Można pobrać, poczytać...
Galerie z osiedlowych wydarzeń...
Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż części ul. Dąbrowskiego
Projekt Kompleksu Rekreacyjnego w rejonie ulic Lubowska, Brodnicka, Maszewska, Myśliborska
Nasz projekt ogólnomiejski wygrał Poznański Budżet Obywatelski 2016
Projekt PUMPTRACK wygrał w Poznańskim Budżecie Obywatelskim 2016 wśród projektów dzielnicowych.
A może dostępny dla wszystkich edukacyjny park leśny zamiast pola golfowego ?
Jak palić w piecu oszczędnie, bez dymu i pretensji sąsiadów ? Kliknij
Inwestycje, remonty

Rada

Szanowni Mieszkańcy,

w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego od marca 2020 roku dyżury radnych osiedla pełnione w siedzibie Rady Osiedla w każdą środę od godziny 18.00 do 19.00 zostały zawieszone do odwołania o czym informowaliśmy w komunikacie.

Z dniem 20 maja 2020 roku wprowadziliśmy dyżury radnych osiedla w trybie zdalnym poprzez platformę ZOOM.
W godzinach pomiedzy 18.00 a 19.00 w każdą środę można skorzystać z kontaktu z nami poprzez wcześniejsze zainstalowanie programu ZOOM pobranego ze strony zoom.us/download .

Informujemy, że od początku marca 2021 roku wznawiamy dyżury osobiste w siedzibie Rady Osiedla przy ulicy Muszkowskiej 1a (wejście od ulicy Ownickiej).

Jednakże w dalszym ciągu zalecamy kontakt poprzez platforme ZOOM o parametrach wskazanych poniżej, pozostawiając możliwość spotkań dla osób, które nie mogą skorzystać z trybu zdalnego.

Informujemy, że z dniem 27 października 2021 roku powracamy do pierwotnej formy dyżurów w siedzibie Rady Osiedla przy ulicy Muszkowskiej 1a (wejście od ulicy Ownickiej).

Istnieje możliwość kontaktu telefonicznego w trakcie dyżuru pod numerem 786 208 910.

Parametry dla platformy ZOOM:

ID: 883 7915 7794
Imię i Nazwisko
Password: dyzurRO
lub skorzystanie z poniższego, bezpośredniego odsyłacza:
https://us02web.zoom.us/j/88379157794?pwd=THFOTlBpZ3ZIcEowSXg3b0hFR3Jidz09

Przypominamy, że bieżące informacje dostępne są na stronie prywatnej radnych osiedla www.krzyzowniki-smochowice.pl
Cały czas czynny jest e-mail do Komisji Planowania, Rozwoju, Porządku i Bezpieczeństwa: porzadek @ rada. org. pl

 

Aquanet

Szanowni Mieszkańcy,

Wydział Gospodarki Komunalnej informuje, że rozpoczyna prace przygotowawcze dotyczące Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Urządzeń Kanalizacyjnych będących w posiadaniu Aquanet S.A. na lata 2022-2031 (WPRiM). Na tej podstawie Wydział Gospodarki Komunalnej będzie mógł wnioskować do Spółki o wprowadzenie zadań do WPRiM. Prosimy, aby zgłaszać w terminie do dnia 5 lutego 2021 roku włącznie wnioski dotyczące budowy sieci wodociągowej i/lub sieci kanalizacji sanitarnej na terenie Osiedla.
Wnioski prosimy przesyłać na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wpisując w temacie e-mail'a Aquanet.

We wniosku prosimy zawrzeć wymagane informacje, które znajdują się w "KARCIE opisu wnioskowanego zadania inwestycyjnego", który niestety otrzymaliśmy z Wydziału w formie nieedytowalnej. Państwa wnioski przekażemy do Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Prosimy nie składać wniosków dotyczących inwestycji, które zostały już ujęte w dotychczasowym Planie na lata 2020-2029, który dostepny jest tutaj.

 

 

 

 


 

Flaga Ploska Wielkopolska

Szanowni Mieszkańcy,

w ramach akcji pilotażowej w dniu 16 stycznia 2021 roku (sobota) pomiędzy godziną 11.00 a 13.00 zapraszamy Was do siedziby Rady Osiedla mieszczącej się w Filii Biblioteki Publicznej, ulica Muszkowska 1a (wejście od ul. Ownickiej).
W godzinach tych będzie można otrzymać flagę Rzeczpospolitej Polskiej oraz flagę Powstania Wielkopolskiego.
Warunkiem ich otrzymania jest wywieszanie flag odpowiednio w trakcie obchodzenia świąt państwowych i okresu rocznic wybuchu powstania wielkopolskiego. Jest to akcja pilotażowa, ilość flag jest ograniczona. Przy znacznym zainteresowaniu akcje w większym zakresie powtórzymy w drugiej połowie 2021 roku.

 

 

 

 

 

 

 


 

ZBN2020 

 

II ETAP plakat mpzp Białoborska Słupska m

Zapraszamy do udziału w II etapie konsultacji społecznych dotyczących miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "W rejonie ulic Białoborskiej i Słupskiej" w Poznaniu.
Z uwagi na trwającą pandemię nie jest możliwe zorganizowanie tradycyjnego spotkania z zespołem projektowym Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, którego celem byłoby omówienie uwarunkowań i założeń oraz zebranie wniosków do planu. Poniżej zamieszczamy prezentację oraz informację dotyczącą przedmiotowego projektu, które prezentowane są zazwyczaj podczas spotkania z przedstawicielami Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Konsultacje społeczne potrwają od 14 do 31 grudnia 2020 r.
Swoje opinie i sugestie dotyczące planu można przesyłać:
- pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pocztą tradycyjną na adres: Miejska Pracownia Urbanistyczna, ul. za Bramką 1, 61-842 Poznań
Kontakt: Miejska Pracownia Urbanistyczna, Joanna Grabarkiewicz - kierownik zespołu projektowego, tel. 61 639 79 13 (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), Aneta Czerwińska - koordynator projektu, tel. 61 639 79 12 (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Telefon kontaktowy do Informacji MPU: 061 63-96-460.

Kwestie organizacyjne: Gabinet Prezydenta Urzędu Miasta Poznania: Monika Borowicka-Prewicz, tel. 61 878 15 03

UWAGA - w dniu 14 grudnia 2020 roku o godzinie 17.00 odbędzie się spotkanie informacyjne MPU w formie zdalnej, przy pomocy aplikacji ZOOM, w którym będą mogli wziąć udział mieszkańcy.

Dane do spotkania:

Meeting ID: 935 5883 9325

Passcode: 856365

lub link bezpośredni

https://zoom.us/j/93558839325?pwd=MVlMYzBlN1ZUYm0yQTRIWkNHWnFkdz09

Prosimy o dołączenie do spotkania na kilka minut przed godziną rozpoczęcia.

 

PBO pies

Szanowni Mieszkańcy,

informujemy, że na terenie nieużytków znajdujących sie w pasie pomiędzy ulicą Starogardzką a terenami R.O.D. im. Karola Marcinkowskiego w 2021 roku powstanie profesjonalny plac zabaw oraz wybieg dla psów. Jest to projekt Poznańskiego Budzetu Obywatelskiego edycja 2021. Będzie się składał z dwóch części: wydzielonego placu zabaw dla psów o powierzchni blisko 700m2 oraz ogrodzonego wybiegu o powierzchni bliskiej 2,5 ha (dokładnie 24 810 m2). Będzie to łącznie największy teren w Poznaniu przeznaczony specjalnie dla psów i ich właścicieli.

PROJEKT: Profesjonalne wybiegi, place zabaw dla psów

Celem projektu jest aby na profesjonalnie wykonanych obiektach umożliwić osobom posiadającym psy wspólną zabawę ich pupilów wraz z opiekunami oraz zabezpieczenie miejsca gdzie w sposób kontrolowany psy będą mogły podwyższać swoją koordynację ruchową i umysłową.
Udostępnienie właścicielom psów takiego miejsca przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa publicznego eliminując przypadki niezgodnego z prawem wypuszczania psów na ulicach oraz terenach do tego nieprzystosowanych.
Prowadzenie psa na smyczy przez całe jego życie z pewnością nie jest dobrym rozwiązaniem. Psy, które nie mają możliwości wybiegania mogą stać się agresywne i uciążliwe, co w konsekwencji często prowadzi to do porzucania niesfornych pupili. Co zatem zrobić, żeby pies mógł się wybiegać zgodnie ze swoją naturą? Jedynym rozwiązaniem jest ogrodzony wybieg z placem zabaw dla psów usytuowany w przestrzeni miejskiej. W tym miejscu każdy właściciel czworonoga będzie mógł pozwolić mu na swobodny spacer i zabawę z innymi psami, co zapewni mu odpowiednią ilość ruchu w ciągu dnia. Proponowane jest wykonanie ogrodzonego placu zabaw wyposażonego w elementy zabawowe dla psów jak: płotki do przeskakiwania, obręcze, równoważnie, pochylnie proste, pochylnie łamane, mostki, poręcze do przeskoków, tunele, talerzyki, platformy, słupki do slalomu, labirynty dla psów dużych i małych. Niezbędnymi elementami w który musi być wyposażony plac zabaw dla psów to psia toaleta, kosze na psie odchody, kosze na śmieci, ławeczki, wieszaki na smycze i kagańce, regulamin. Na terenach towarzyszących placowi zabaw dla psów, pełniącymi funkcję wybiegów, wykonanie ogrodzenie tego terenu i uporządkowanie.

wycinka

Szanowni Mieszkańcy,

Zakład Lasów Poznańskich - Leśnictwo Strzeszynek informuję, że w dniach 08.12.2020 r. do 24.12.2020 r. będzie przeprowadzana wycinka drzew w ramach trzebieży i cięć sanitarnych w oddziale 54 ( przy ulicy Stobnickiej ).
Wycinka ma na celu poprawę stanu sanitarnego lasu oraz usunięcie drzew chorych, połamanych, suchych i drzew niebezpiecznych rosnących przy ścieżkach. Prosimy o zachowanie ostrożności.

 

 

 

 

 

 

 


Dziwnowska budowa

Szanowni Mieszkańcy,

publikujemy wstępny projekt budowlany branży drogowej ulicy Dziwnowskiej.
Budowa ulic to nie tylko, jak się wydaje, wykonanie jezdni i chodnika, to przede wszystkim kompleksowe podejście do budowy całej infrastruktury drogowej, czyli uzupełnionej w odwodnienie oraz świetlenie wraz z zielenią urządzoną.

Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne mieszkańców, szczególnie ulicy Dziwnowskiej.
W spotkaniu udział wezmą projektanci z biura projektowego Stadtraum Polska Sp. z o.o. które wykonuje na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu dokumentację projektową pn.: „Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy ul. Dziwnowskiej”.

Spotkanie rozpocznie się po cotygodniowym dyżurze radnych osiedlowych,
w środę 16 grudnia 2020 roku o godzinie 19.15 w tybie on-line.

 

 

 

szkolka

Szanowni Mieszkańcy,

z dniem 31 października 2020 roku zostanie udostępniony teren po byłej Szkółce Leśnej w Krzyżownikach.

Zakład Lasów Poznańskich informuje, że zrealizowano I etap koncepcji leśnego zagospodarowania dawnej szkółki w Krzyżownikach, w ramach którego usunięto elementy infrastruktury zagrażające bezpieczeństwu ludzi. W związku z powyższym od dnia 31 października 2020 r. teren ten zostaje uznany za ogólnodostępny oraz następuje jego otwarcie dla mieszkańców. Ze względu na pozostające na tym terenie budynki, w których obowiązuje zakaz wstępu (budynek po kotłowni, administracyjno - biurowy oraz wiata magazynowa), a które mają zostać przekształcone w obiekty rekreacyjno - zdrowotne w ramach realizacji II etapu koncepcji, poruszanie się osób odwiedzających ten teren powinno odbywać się wyłacznie po wyznaczonych na poniższym zdjęciu ciągach komunikacyjnych.

O sporze w sprawie przeznaczenia tego terenu pisaliśmy już w artykule dostępnym tutaj.

 

 

 

 szkolka plan sciezki


sor slupska

Szanowni Mieszkańcy,

do końca października 2020 roku zostanie wprowadzona nowa Stała Organizacja Ruchu na ulicy Słupskiej, na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do rejonu pętli autobusowej w Krzyżownikach).

Ulica Słupska należy do tych, na której kierowcy bardzo często przekraczają dopuszczalne prędkości stwarzając duże zagrożenie dla przechodniów, rowerzystów, pojazdów włączających się do ruchu lub jadących przepisowo.
W rejonie przejść dla pieszych, w sąsiedztwie skrzyżowań z ulicami: Międzyzdrojską, Łagowską, Kociewską i Wirską wprowadzone będą ograniczenia w dopuszczalnej prędkości. Zdaniem Zarządu Dróg Miejskich i Miejskiego Inżyniera Ruchu w celu respektowania wprowadzonych ograniczeń konieczne jest zamontowanie progów. W związku z istniejącymi liniami komunikacji autobusowej jako urządzenia bezpieczeństwa ruchu zastosowane zostaną progi wyspowe uzupełnione o tablice uchylne U-24.
Z projektem nowej Stałej Organizacji Ruchu na odcinku ulicy Słupskiej można zapoznac się tutaj.

 


Porzadki

Szanowni Mieszkańcy,

serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału akcji proekologicznej "SPRZĄTANIE ŚWIATA", która odbywać się będzie w tym roku pod hasłem "PLASTIK? REZYGNUJE. REDUKUJE. SEGREGUJE.".
Termin akcji na Naszym Osiedlu to sobota, 19 września 2020 roku.
Każdy mieszkaniec może wnieść swój wkład poprzez podanie miejsc wymagających posprzątania, a przede wszystkim wskazanie tzw. dzikich wysypisk śmieci. Wskazane przez mieszkańców miejsca zostaną zgłoszone do Wydziału Gospodarki Komunalnej - Oddział Koordynacji Utrzymania Czystości i Porządku w Mieście.

Zachęcamy do uczestnictwa w akcji także rodziny z dziećmi. jednocześnie przypominamy, że nie sprzątamy prywatnych śmieci, ale porządkujemy NASZĄ WSPÓLNĄ OKOLICĘ I SKWERKI. Informujemy, że uczestnicy sprzątają tereny przestrzeni otwartej, niezagospodarowane. Oznaczone worki będą do odbioru w dniu akcji (sobotę) w godzinach od 9.00 do 11.00 w siedzibie Rady Osiedla. Koordynatorem akcji na naszym osiedlu jest Witold Puchalski dostepny pod numerem telefonu 696 427 436, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zwracamy Państwa uwagę, że odpady w tegorocznej akcji należy zbierać wyłącznie do specjalnych worków. Są to worki, które otrzymują wyłącznie Uczestnicy akcji proekologicznej. Ma to na celu uniknięcie podrzucania odpadów w miejsca gromadzenia odpadów z akcji, co niestety miało miejsce w latach minionych. Prosimy o deponowanie odpadów wyłącznie we workach otrzymanych od organizatora.

Aby wydarzenie przebiegało sprawnie i bezpiecznie, przekazujemy Państwu garść wytycznych, które należy wcielić w życie:

  • wszystkie zebrane odpady należy umieszczać wyłącznie w workach przekazanych Państwu specjalnie na tę akcję (transparentne worki z napisem AKCJE EKOLOGICZNE URZĄD MIASTA POZNANIA);
  • nie przewiduje się podstawiania kontenerów na odpady w miejscu prowadzenia akcji;
  • papier nie podlega segregacji z uwagi na jego znaczne zanieczyszczenie i pogorszenie właściwości, w związku z czym należy go zbierać razem z innymi odpadami niesegregowanymi;
  • podczas akcji prosimy nie zbierać odpadów zielonych!
  • uprzejmie informujemy, że odbiór worków z odpadami nastąpi w sobotę po godzinie 19;
  • jeśli podczas akcji zostaną zebrane odpady gabarytowe, takie jak opony, meble, sprzęt RTV i AGD lub i ich fragmenty – prosimy o wykonanie dokumentacji fotograficznej i przekazanie jej wraz z przypisanym Państwa grupie numerem punktu deponowania odpadów na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bezpośrednio po zakończeniu akcji – odbiór gabarytów nastąpi w terminie późniejszym niż odbiór worków,
  • prosimy nie zmieniać ustalonego miejsca deponowania odpadów!

Worki ze śmieciami można składować w następujących miejscach:

  • narożnik ulic Chodzieska i Człuchowska
  • narożnik ulic Łobżenicka i Margonińska

 


ZM GOAP

Szanowni Mieszkańcy,

publikujemy nowe zasady postepowania z odpadami na terenie ZM GOAP.

Już od 1 września 2020 roku na terenie gmin należących do Związku Międzygminnego GOAP zaczną obowiązywać nowe zasady postępowania z odpadami. Jest to pokłosie zmian, które jeszcze w ubiegłym roku zostały uchwalone przez Sejm (tj. nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).

Pierwsza i podstawowa zmiana wiąże się z faktem, że wszyscy, bez wyjątku będą zobowiązani do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów, w podziale na: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady. Pozostałe odpady, które nie stanowią odpadów niebezpiecznych powinny trafić do pojemnika na odpady zmieszane. Dotyczy to zarówno nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, jak i wielorodzinnej. Szczególnie w tym ostatnim obszarze należy zadbać o skrupulatność w prowadzeniu segregacji, gdyż niewłaściwe postępowanie z odpadami nawet przez jedną osobę, może rodzić konsekwencje dla pozostałych mieszkańców bloku w postaci podwyższonej opłaty za gospodarowanie odpadami. Kolejna istotna zmiana wiąże się z decyzją, którą muszą podjąć właściciele nieruchomości niezamieszkanych (w tym ROD-ów), w zakresie określenia, czy dana nieruchomość znajdzie się w zorganizowanym przez ZM GOAP systemie gospodarki odpadami, czy też poza nim.

Gdzie wrzucić, komu przekazać?
Tym, którzy segregują przypominamy, zaś tym niesegregującym wyjaśniamy, że na terenie ZM GOAP selektywna zbiórka odbywa się z podziałem na 5 frakcji tj.: papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady, odpady zmieszane (resztkowe). Ale po kolei.
Do niebieskiego pojemnika lub worka trafia m.in. papier, kartony, tektura, ulotki, gazetki, katalogi, a także zeszyty, książki czy papierowe worki oraz torby. Ważne, by nasze odpady nie były mokre, zabrudzone
lub zatłuszczone, dlatego pojemnik na papier to nie miejsce dla zużytych chusteczek higienicznych, papieru po maśle, papierowych ręczników. Do papieru nie wrzucamy także paragonów.
Z kolei metale i tworzywa sztuczne wrzucamy do pojemnika lub worka w kolorze żółtym. Bez wahania możemy umieścić w nim: zgniecione i zakręcone butelki po napojach, aluminiowe puszki, kapsle, zakrętki od słoików, opakowania po środkach czystości czy dezodorantach i aerozolach. To także właściwe miejsce dla czystego styropianu opakowaniowego, kartonów po mleku i sokach, folii aluminiowej. A czego tam nie umieszczać? Zużytego sprzętu elektronicznego i AGD, blistrów po lekach i zużytych artykułów medycznych, baterii i akumulatorów. Nie wrzucamy tam również części samochodowych, opakowań po olejach silnikowych lub puszek po farbach i lakierach.
W zielonym pojemniku lub worku gromadzimy opakowania szklane tj. szklane butelki i słoiki po napojach oraz żywności. Możemy wrzucić tam także opakowania po kosmetykach (tylko części szklane). Absolutnie nie wrzucamy: porcelany oraz fajansu, szkła: okularowego, żaroodpornego, luster, a także: szyb okiennych i zbrojonych, reflektorów, żarówek i świetlówek oraz zniczy z zawartością wosku!
Co zatem powinno trafić do odpadów zmieszanych (resztkowych)? Pieluchy jednorazowe, artykuły higieniczne, ceramika, lustra, worki z odkurzacza, to te odpady, które wrzucamy do czarnego pojemnika. Do odpadów zmieszanych (resztkowych) zaliczamy również: zatłuszczony papier po maśle, niedopałki papierosów, kości oraz odpadki od ryb i mięsa. Myli się jednak ten, kto uważa, że czarny pojemnik jest na wszystkie pozostałe odpady. Nie możemy wrzucić do niego np. gruzu, farb i rozpuszczalników, świetlówek i żarówek energooszczędnych, baterii czy akumulatorów.

A co z pozostałymi odpadami?
Rozwiązań jest kilka. Odpady wystawkowe (dawniej problemowe), możemy bezpłatnie oddać do PSZOK
(na Gratowisko) lub wystawić, w zabudowie jednorodzinnej, przed nieruchomość, natomiast, w zabudowie wielorodzinnej, w miejscu gromadzenia odpadów (MGO). Odpady, które ze względu na swój rozmiar, wagę lub właściwości nie mogą być umieszczane w pojemnikach odbierają, na określonych przez siebie zasadach, także inne podmioty uprawnione. Z kolei w przypadku zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z naszych gospodarstw domowych możliwości jest jeszcze więcej. Wyżej wymienione odpady możemy przekazać m.in. do wyspecjalizowanych punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, punktów prowadzonych przez Organizację Odzysku a także do PSZOK i MPSZOK (zwanych Gratowozami. Ponadto, przy zakupie sprzętu możemy bezpłatnie oddać do punktów sprzedaży detalicznej, np. sklepów ze sprzętem RTV i AGD, sprzęt tego samego rodzaju i w takiej ilości jak nowy. Z kolei w przypadku, gdy naprawa przyjętego przez punkt serwisowy sprzętu jest niemożliwa lub nieopłacalna, punkt ten ma obowiązek jego zagospodarowania.

Druk deklaracji dostepny tutaj https://www.goap.org.pl/deklaracje-i-platnosci/druki-deklaracji

Więcej informacji na temat zmian w systemie gospodarowania odpadami od 1 września 2020 r. znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: https://www.goap.org.pl/gospodarka-odpadami/zmiana-systemu-od-1-września-2020

 


Elblaska widok

Szanowni Mieszkańcy,

w dniu 7 września 2020 roku rusza budowa ulicy Elbląskiej na odcinku od ulicy Gniewskiej do ulicy Polanowskiej.
7 września zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu oraz rozpoczną się prace przygotowawcze do głownych prac budowlanych, które rozpoczną się 14 września.

Inwestycja nie ogranicza się tylko do budowy jezdni, przedmiotem prac będzie budowa układu drogowego (tj. budowa jezdni ze skrzyżowaniem, chodników, zjazdów), dokonanie wycinek i nasadzeń, pogłębienie (przełożenie) sieci gazowej, przebudowę przyłączy gazowych, wykonanie oznakowanie ulicy.

Z dokumentacją projektową można zapoznać się na stronach spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu będącego inwestorem zastępczym.

Link do dokumentacji projektowej.

 

 


II Etap Dolina Bogdanki Beskidzka plakat m

 

Zapraszamy na II etap konsultacji społecznych dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Dolina Bogdanki" - w rejonie ulicy Beskidzkiej w Poznaniu.
Konsultacje społeczne potrwają od 17 do 31 sierpnia 2020 r.
Swoje opinie i sugestie dotyczące planu można przesyłać:
- pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pocztą tradycyjną na adres: Miejska Pracownia Urbanistyczna, ul. za Bramką 1, 61-842 Poznań
Kontakt:
Kwestie merytoryczne: Miejska Pracownia Urbanistyczna, Joanna Grabarkiewicz - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Aneta Czerwińska - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Katarzyna Kazienko - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon kontaktowy do Informacji MPU: 061 63-96-460.
Kwestie organizacyjne:Gabinet Prezydenta Urzędu Miasta Poznania: Monika Borowicka- Prewicz, tel. 61 878 15 03.

 

 

 

 

I ETAP plakat mpzp Pelplinska Starogardzka m

 

Zapraszamy na I etap konsultacji społecznych dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "W rejonie ulic Starogardzkiej i Pelplińskiej" w Poznaniu.
Konsultacje społeczne potrwają od 13 sierpnia do 3 września 2020 r.
Swoje opinie i sugestie dotyczące planu można przesyłać:
- pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pocztą tradycyjną na adres: Miejska Pracownia Urbanistyczna, ul. za Bramką 1, 61-842 Poznań
Kontakt:
Kwestie merytoryczne: Miejska Pracownia Urbanistyczna, Adam Derc - kierownik zespołu projektowego, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Paulina Pudelska- koordynatorka projektu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Agnieszka Krupka - koordynatorka projektu, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Telefon kontaktowy do Informacji MPU: 061 63-96-460.
Kwestie organizacyjne:Gabinet Prezydenta Urzędu Miasta Poznania: Monika Borowicka- Prewicz, tel. 61 878 15 03.XXXXXX

 

 

 

 

 

I ETAP plakat mpzp Białoborska Słupska m

Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "W rejonie ulic Białoborskiej i Słupskiej" w Poznaniu.
Z uwagi na trwającą pandemię nie jest możliwe zorganizowanie tradycyjnego spotkania z zespołem projektowym Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, którego celem byłoby omówienie uwarunkowań i założeń oraz zebranie wniosków do planu. Poniżej zamieszczamy prezentację oraz informację dotyczącą przedmiotowego projektu, które prezentowane są zazwyczaj podczas spotkania z przedstawicielami Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Konsultacje społeczne potrwają od 14 lipca do 4 sierpnia 2020 r.
Swoje opinie i sugestie dotyczące planu można przesyłać:
- pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pocztą tradycyjną na adres: Miejska Pracownia Urbanistyczna, ul. za Bramką 1, 61-842 Poznań
Kontakt: Miejska Pracownia Urbanistyczna, Joanna Grabarkiewicz - kierownik zespołu projektowego, tel. 61 639 79 13 (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), Aneta Czerwińska - koordynator projektu, tel. 61 639 79 12 (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Telefon kontaktowy do Informacji MPU: 061 63-96-460.

Kwestie organizacyjne spotkania: Gabinet Prezydenta Urzędu Miasta Poznania: Monika Borowicka-Prewicz, tel. 61 878 15 03

 

 

 

 

Lebska nowa

Szanowni Mieszkańcy,

ulic Łebska (odcinek od ulicy Sianowskiej do ulicy Słupskiej), Łagowska (odcinek od cieku Krzyżanka do ulicy Słupskiej), Żukowska, Kociewska (odcinek od cieku Krzyżanka do ulicy Słupskiej)

w związku z zakończeniem (październik 2019) inwestycji budowy ulic "Łebska i przyległe" w ramach konsultacji nad wdrożeniem etapu budowy chodników zapraszaliśmy Państwa (artykuł tutaj) na spotkanie w dniu 11 grudnia 2019 roku (środa) o godzinie 19.00 w siedzibie Rady Osiedla mieszczącej się w Filii Biblioteki Publicznej przy ulicy Muszkowskiej 1a (wejście od ulicy Ownickiej), na którym zostały omówione sprawy związane z zakończeniem inwestycji realizacji kanalizacji deszczowej i nawierzchni w tych ulicach oraz możliwości realizacji budowy chodników w trybie miejskiego programu „Realizacja inwestycji lokalnych z udziałem ludności”. W wyniku konsultacji zapadła decyzja o nie budowaniu chodników.

Miejski Inżynier Ruchu w związku z decyzją o odstąpieniu od budowy chodników przystąpił do aktualizacji stałej organizacji ruchu poprzez objęcie tych ulic strefą zamieszkania.

W chwili obecnej rozpoczynają się prace projektowe. W strefie zamieszkania istnieje możliwość wyznaczenia publicznych miejsc parkingowych, do czego zachęcamy wszystkich mieszkańców tych ulic. Jeżeli ktoś chciałby wskazać propozycje umiejscowienia miejsc parkingowych prosimy o pobranie (już archiwalnej z 2017 roku) wersji przedwykonwaczej budowlanej interesującego odcinka ulicy (zrzut ekranu, wydruk wycinka), wrysowanie miejsca proponowanych miejsc parkingowych oraz odesłanie (rysunek, skan dokumentu) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w nieprzekraczalnym terminie do 17 sierpnia 2020 roku.
Wszystkie Państwa propozycje zostaną przekazane do Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu z wnioskiem o uwzględnienie proponowanych rozwiązań.
Prosimy poinformowac sąsiadów, znajomych i inne osoby zamieszkujące na tym obszarze.

Pliki z dokumentacjami ulic:

Lebska_2017083-T2-PB-02.1-PS.pdf

Lebska_2017083-T2-PB-02.2-PS.pdf

Lebska_2017083-T2-PB-02.3-PS.pdf

Lebska_2017083-T2-PB-02.4-PS.pdf

Prosimy aby w składanych propozycjach zawrzeć poniższe wymagania dotyczące wyznaczania miejsc postojowych:

  1. Szerokość pasa postojowego powinna wynosić minimum 2 m.
  2. Szerokość zastrzeżonego miejsca postojowego dla osoby niepełnosprawnej wynosi 3,6 m (przy istniejącej szerokości jezdni raczej nie będzie możliwości ich wyznaczenia).
  3. Z uwagi na konieczność zachowania minimalnej odległości (10 m) pomiędzy znakami umieszczanymi na początku i na końcu pasa postojowego jego długość nie może być mniejsza niż 10 m.
  4. Miejsca postojowe wyznacza się w odległości nie mniejszej niż 10 m od skrzyżowań.
  5. Miejsca postojowe nie mogą być wyznaczane w świetle zjazdów, ale można w pasie postojowym wyznaczać przerwy na zjady:

 wyznaczanie postoj


Rada

Szanowni Mieszkańcy,

w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego dyżury radnych osiedla pełnione w siedzibie Rady Osiedla w każdą środę od godziny 18.00 do 19.00 zostały zawieszone do odwołania o czym informowaliśmy we wcześniejszym komunikacie.

Z dniem 20 maja 2020 roku wprowadzamy dyżury radnych osiedla w trybie zdalnym poprzez platformę ZOOM.
W godzinach pomiedzy 18.00 a 19.00 w każdą środę można skorzystać z kontaktu z nami poprzez wcześniejsze zainstalowanie programu ZOOM pobranego ze strony zoom.us/download oraz podania parametrów:

 

 


ID: 883 7915 7794
Imię i Nazwisko
Password: dyzurRO

lub skorzystanie z poniższego, bezpośredniego odsyłacza:

https://us02web.zoom.us/j/88379157794?pwd=THFOTlBpZ3ZIcEowSXg3b0hFR3Jidz09

Przypominamy, że bieżące informacje dostępne są na stronie prywatnej radnych osiedla www.krzyzowniki-smochowice.pl
Cały czas czynny jest e-mail do Komisji Planowania, Rozwoju, Porządku i Bezpieczeństwa: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Architektow widok

Szanowni Mieszkańcy,

publikujemy projekt budowlany branży drogowej ulicy Architektów.
Budowa ulic to nie tylko, jak się wydaje, wykonanie jezdni i chodnika, to przede wszystkim kompleksowe podejście do budowy całej infrastruktury drogowej, czyli wspólna, jednorodna koncepcja budowy wszystkich ulic z danego obszaru.
Rada Osiedla od początku poprzedniej kadencji (kwietnia 2015 roku), uważając jako priorytetowe, podjęła działania w zakresie realizacji inwestycji drogowych na całym Osiedlu, również w rejonie ulic położonych pomiędzy Wejherowską, Starogardzką, Pniewską, Pelplińską. Pierwszym etapem było przeznaczenie środków finansowych na stworzenie koncepcji projektowej tych ulic. W dniu 12 lutego 2016 roku Rada Osiedla otrzymała opracowaną „Koncepcję projektową dla budowy ulic, kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego dla terenu Smochowice Południe w Poznaniu” i rozpoczął się proces konsultacji, który zakończył się w marcu 2016 roku, a wszystkie zgłoszone uwagi mieszkańców zostały przekazane projektantom ( szczegóły tutaj ).
Kolejnym etapem było zlecenie wykonania koncepcji odprowadzenia wód opadowych, jako dokumentu niezbędnego, przed zleceniem projektu ulic. Koncepcja odprowadzania wód opadowych została opracowana po wcześniejszym konsultowaniu z mieszkańcami w marcu 2017 roku i zawierała wszystkie zgłoszone do jej projektu uwagi. Koncepcja zawiera dwie opcje odprowadzenia wód w oparciu o przeprowadzone na te cele jeszcze w 2016 roku zlecone badania geotechniczne na terenie południowej części Smochowic. ( szczegóły tutaj )
Rok 2018 to rok przygotowań do rozpoczęcia procesów inwestycyjnych, czyli w kolejności projekt budowlany wraz z kosztorysem, a następnie wykonanie.
Jako pierwszą, ze względu na charakter zbiorczy, zaplanowaliśmy wykonanie ulicy Architektów na całej jej długości wraz z wykonaniem końcowych skrzyżowań z ulicami Starogardzką i Pniewską. Wykonanie tej ulicy umożliwi w kolejnych etapach przebudowy pozostałych ulic do niej dochodzących.
W trakcie projektowania ulica Architektów, w oparciu o zgłoszone przez mieszkańców uwagi i opinie mogła być wykonana, w ocenie biura projektowego, w dwóch wariantach. Warianty te zostały w październiku 2019 roku poddane konsultacjom. W ich wyniku mieszkańcy wybrali Wariant I jako opcję gdzie rozwiązania drogowe bardziej ograniczają możliwość poruszania się z nadmierną prędkością oraz wariant z największą ilością miejsc parkingowych i ten wariant, wraz z dodatkową uwagą zgłoszoną przez mieszkańca stał się podstawą do wykonania projektu budowlanego.

Pomoc dla Seniorów 1 3