Na Osiedlu
APEL DO POSIADACZY PIECY NA PALIWA STAŁE ORAZ KOMINKÓW
Wiele domów ogrzewanych jest nadal węglem i drewnem, często niskiej jakości, nierzadko także śmieciami. Powoduje to emisje do powietrza szkodliwych - toksycznych pyłów i gazów. Najbardziej zagrożone są dzieci i osoby starsze. Oprócz tego w nieczyszczonych regularnie kominach dochodzi do zapalenia się sadzy, a to może doprowadzić do spłonięcia całego domu.
Zamieszczamy obok link do ciekawych informacji oraz instrukcje, jak prawidłowo palić w piecu czy kominku, wystarczy kliknąć na obrazek.
Szanowni Państwo.
Rada osiedla zamierza złożyć wniosek do AQUANETU o budowę sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w ulicach, które jeszcze tego potrzebują. W tym celu zwracamy się do wszystkich Państwa o pomoc w lokalizowaniu tych miejsc.
Informacje prosimy przekazywać za pośrednictwem profilu facebooka Rady Osiedla lub na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Szanowni Państwo.
Informujemy, o ukazaniu się numeru 4/2015 Kwartalnika "Nasze Krzyżowniki-Smochowice".
Wersja elektroniczna już dostępna w dziale Do pobrania, wersja papierowa w trakcie wydruku, czekamy za dostawą. Przypominamy, darmowa gazetka będzie dostępna w stałych punktach handlowych.
W formie elektronicznej gazetkę można pobrać ze strony internetowej (w dziale Do pobrania), na profilu facebook'owym Rady Osiedla lub klikając tutaj.
Zapraszamy od 7 do 21 grudnia 2015 r. do udziału w konsultacjach dotyczących projektów statutów wszystkich jednostek pomocniczych miasta Poznania – osiedli, określających organizację i zakres ich działania.
Celem konsultacji jest zapoznanie mieszkańców z projektami statutów osiedli i poznanie ich opinii.
Do udziału w konsultacjach zapraszamy mieszkańców miasta Poznania.
Projekty statutów osiedli będą wyłożone do wglądu w dniach 7, 14 i 21 grudnia 2015 r. w godzinach od 7:30 do 17:00, w dniach 1-4; 8-11 i 15-18 grudnia 2015 r. w godzinach od 7:30 do 15:30, w holu Urzędu Miasta pl. Kolegiacki 17, w siedzibie Wydziału Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta ul. Libelta 16/20, pok. 105 i 107,
oraz w siedzibach oddziałów Wydziału:
- ul. Słowackiego 22, pok. 150,
- ul. Gronowa 20, pok. 321,
- ul. Czarnieckiego 5, pok. 4,
- os. Bohaterów II Wojny Światowej 36a, pok. 9,
- ul. Matejki 50, pok. 219,
informacje dot. projektów statutów będzie można uzyskać pod wyżej wskazanymi adresami siedzib Wydziału, a także telefonicznie pod numerami: 61 878 4168 lub 61 878 4319
Pisemne opinie, uwagi i propozycje do projektu statutu można składać w terminie od 7 do 21 grudnia 2015 r.
•drogą elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,;
•listownie: na adres Urząd Miasta Poznania, Wydział Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań
•osobiście w wyżej podanej siedzibie Wydziału lub siedzibach jego oddziałów.
Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych.
I ETAP KONSULTACJI SPOŁECZNYCH
MPZP DLA TERENU „W REJONIE ULIC MROWIŃSKIEJ I PRUSIMSKIEJ”
Szanowni Mieszkańcy,
zapraszamy na spotkanie konsultacyjne (I etap) zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dotyczącego projektu "Dla terenów w rejonie ulic Mrowińskiej i Prusimskiej" w Poznaniu.
Projektant prowadzący: Adam Kijowski, tel. 61 8455 064, kontakt: Magdalena Drabent, tel. 61 8455 066.
Konsultacje odbędą się we wtorek 15 grudnia 2015 roku o godzinie 17:00
w Zespole Szkół Nr 1, ul. Leśnowolska 35 w Poznaniu.
Szanowni Mieszkańcy,
zapraszamy na marsz Nordic Walking w najbliższą niedzielę, 6 grudnia 2015 roku o godzinie 12:00.
Szanowni Mieszkańcy,
w dniu 5 grudnia 2015 roku po raz drugi nad jeziorem Strzeszyńskim odbędzie się charytatywny Bieg Mikołajkowy, którego celem oprócz sportowej rywalizacji i promocji zdrowia jest zbiórka pieniędzy na dzieci z Domu Dziecka.
W związku z tym organizator informuje o krótkotrwałej zmianie organizacji ruchu na ul. Biskupińskiej i Beskidzkiej w dniu 5 grudnia 2015 roku w godzinach od 12:00 do 13:00.
Projekt organizacji ruchu uzyskał stosowne zatwierdzenie Miejskiego Inżyniera Ruchu w dniu 18.11.2015 r. Nr TZ-I.7221.2.1026.2015
Szczegóły utrudnień pokazano obrazowo na załączonych poniżej mapkach.
Szanowni Mieszkańcy,
prosimy o poparacie apelu do ministra środowiska o rzetelne informowanie o wysokim zanieczyszczeniu powietrza.
Można to zrobic klikając poniższy link.
Dziękujemy !
Trochę informacji o...
Polska ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w całej Unii Europejskiej. Pomimo to nie jesteśmy odpowiednio informowani o występowaniu wysokich poziomów zanieczyszczeń. To co w innych krajach uchodzi za stan alarmowy, zagrażający zdrowiu, przez polskie prawo jest uznawane za stan akceptowalny.
Poziom alarmowy dla pyłu zawieszonego PM10 jest w Polsce dwukrotnie wyższy niż na Słowacji, trzykrotnie wyższy niż na Węgrzech i w Czechach i aż czterokrotnie wyższy niż we Francji (w Polsce to 300 µg/m3, we Francji 80 µg/m3).
Jeszcze trzy lata temu poziom alarmowy w Polsce ogłaszano przy wartości PM10 wynoszącej 200 μg/m3. Zmiana rozporządzenia Ministra Środowiska przeniosła ten poziom do 300 μg/m3.
Prowadzi to do sytuacji, w której nie jesteśmy informowani o znaczącym, zagrażającym zdrowiu zanieczyszczeniu powietrza. Przy stężeniach kilkukrotnie przekraczających wyznaczoną prawem normę dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym spędzają aktywnie czas na zewnątrz, a kobiety w ciąży i osoby starsze zażywają „ożywczych” spacerów.
Co roku około 43 000 mieszkańców i mieszkanek Polski przedwcześnie umiera z powodu zanieczyszczenia powietrza. Części tych śmierci można by uniknąć, gdybyśmy byli odpowiednio informowani o wysokim zanieczyszczeniu powietrza i mogli się przed nim chronić.
Więcej na:
UWAGA PILNE !!
Osoby, które są zainteresowane domkami dla kotów wolnożyjących, nieposiadających swojego domu i właściciela, a które na co dzień dokarmiają bezdomne zwierzaki, prosimy o zgłaszanie się do nas przez facebooka lub mailem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Aby otrzymać domek:
- prosimy o podanie swoich danych lub danych organizacji, która będzie opiekować się domkiem,
- wskazać dokładną lokalizację ustawienia domku,
- podanie liczby domków - pojedynczego lub dla kociej rodzinki.
Szanowni Mieszkańcy,
po zrealizowanych w tym roku inwestycjach, w tym "Koziego Rynku" (ul. Słupska, przy poczcie) zaoszczędziliśmy sporą sumę, którą przeznaczyliśmy na wykonanie innych zadań:
- wykonanie projektu budowy infrastruktury (jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z kanalizacja deszczową, organizacją ruchu i oświetleniem) w obszarze ulic Architektów, Starogardzka, Czerska, Skarszewska,
- wykonanie projektu budowy chodnika na ul. Gorajskiej na odcinku od ul. Mrowińskiej do ul. Prusimskiej,
- wykonanie 3 progów spowalniających na ul. Przytocznej,
- Budowa chodnika na ul. Wejherowskiej na odcinku od ul. Pniewskiej do ul. Drogowców.
Szanowni Mieszkańcy,
w maju poprosiliśmy Państwa o pomoc w zakresie przekazywania informacji o ulicach i chodnikach wymagających pilnego remontu.
Stworzyliśmy pewien harmonogram prac do wykonania w roku 2015, w oparciu o zgłaszane przez Państwa potrzeby, jednak o kolejności ostatecznie decyduje ZDM.
Oto, co zostało już zrobione lub trwa:
- ul. Białogardzka - naprawa jezdni na odcinku od ul. Chodzieskiej do ul. Olsztyńskiej,
- ul. Maszewska - remont jezdni na odcinku od ul. Lubowskiej do ul. Polanowskiej,
- ul. Lubowska - remont chodnika na odcinku od ul. Maszewskiej do ul.Czaplineckiej,
- ul. Dąbrowskiego - zmiana ustawienia betonowych barier na wiadukcie, remont chodnika na odcinku od ul. Tatrzańskiej do ul. Czarnkowskiej,
- zlecono naprawę uszkodzonych nawierzchni jezdni i chodników (część wykonano) na ulicach Santockiej, Karlińskiej, Muszkowskiej, Sułowskiej, Czarnkowskiej, Sianowskiej, Myśliborskiej,
- ul. Kołobrzeska - wymiana wodociągu oraz remont chodnika (lewa strona) na odcinku od ul. Dąbrowskiego do ul. Sianowskiej.
Szanowni Mieszkańcy,
Przypominamy
w związku z remontem pomieszczeń Filii Biblioteki Publicznej przy ul. Muszkowskiej 1a informujemy, że od dnia 01 listopada 2015 roku czasowo Rada Osiedla zmienia swoją siedzibę.
Na okres remontu pomieszczeń biblioteki sesje Rady Osiedla i dyżury radnych oraz członków Zarządu Osiedla odbywać się będą w ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 na ul. LEŚNOWOLSKIEJ 35 w Poznaniu.
Przypominamy, dyżur radnych w każdą środę od godziny 18:00 do 19:00
Ze względu na Święto Niepodległości, które wypada w środę następny dyżur odbędzie się 18 listopada.
Kontakt telefoniczny w trakcie dyżuru pod numerem 786 208 910.
Jednocześni jeszcze raz przepraszamy wszystkich mieszkańców za niekomfortowe warunki (niezależne od nas), w jakich jesteśmy zmuszeni rozmawiać z Państwem. Prowadzimy rozmowy w celu tymczasowego pozyskania pomieszczeń dla pełnienia dyżurów radnych.
Szanowni Mieszkańcy
Rada Osiedla Krzyżowniki - Smochowice informuje, że zgłosiła chęć spotkania z Prezydentem Maciejem Wudarskim w celu omówienia kwestii istotnych dla naszego Osiedla, a które dotyczą terenów rekreacyjnych:
- realizacji przez Miasto Poznań inwestycji polegającej na budowie "Kompleksu rekreacyjnego ze strefami dla seniora i juniora, w tym budowie pumptracka - rowerowego placu zabaw",
- zagospodarowania terenu przy ul. Przytocznej, obecnie dzierżawionego przez Akademię Kreatywnego Futbolu (AKF)
Przewodniczący Zarządu Osiedla Krzyżowniki-Smochowice
Maciej Bedyński
Wiceprzewodniczący Rady Osiedla Krzyżowniki-Smochowice
Przemysław Polcyn
Koordynator Projektu : Budowa Kompleksu Rekreacyjnego
Dorota Matkowska
Szanowni Mieszkańcy,
w "naszej" Filii Biblioteki Publicznej przy ulicy Muszkowskiej 1a w każdy piątek od godziny 16:00 zapraszamy na SCRABBLE.
Gra w Scrabble została wynaleziona w 1931 roku.
Gra jest przeznaczona dla 2, 3 lub 4 osób. Polega na losowaniu płytek z literami i kolejnym układaniu z nich słów na planszy o wymiarach 15x15 pól. Słowa układane są w sposób przypominający krzyżówkę. Pierwsze słowo powinno przechodzić przez pole H8 (środek planszy). Każdy kolejny wyraz musi wykorzystywać co najmniej jedną literę znajdującą się już na planszy, zatem nowo układane wyrazy bądź krzyżują się z już istniejącymi, bądź przedłużają je o kolejne litery. Gracz, który nie może lub nie chce (ze względów taktycznych) ułożyć z posiadanych liter poprawnego słowa, albo pasuje, albo wymienia litery. Ułożone słowa są punktowane, przy czym grę wygrywa ten, kto łącznie (we wszystkich wykonanych ruchach) zdobędzie większą liczbę punktów niż każdy z przeciwników.
Szanowni Mieszkańcy,
w związku z remontem pomieszczeń Filii Biblioteki Publicznej przy ul. Muszkowskiej 1a informujemy, że od dnia 01 listopada 2015 roku czasowo Rada Osiedla zmienia swoją siedzibę.
Na okres remontu pomieszczeń biblioteki sesje Rady Osiedla i dyżury radnych oraz członków Zarządu Osiedla odbywać się będą w ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 na ul. LEŚNOWOLSKIEJ 35 w Poznaniu.
Przypominamy, dyżur radnych w każdą środę od godziny 18:00 do 19:00
Kontakt telefoniczny w trakcie dyżuru pod numerem 786 208 910.
Szanowni Mieszkańcy,
poniżej zamieszczamy lokalizacje nowych koszy na śmieci, które zostały przyjęte do realizacji przez ZDM. Realizacja ustawienia koszy będzie prowadzona sukcesywnie i zakończy się w pierwszym kwartale 2016r.
Stan wykonania na dzień 30-10-2015.
W związku z licznymi zgłoszeniami mieszkańców ulic Sianowskiej i Człuchowskiej o znacznym przekraczaniu dopuszczalnej prędkości przez przejeżdzające tymi ulicami pojazdy informujemy, że staraniem Rady Osiedla, w porozumieniu z Komendą Miejską Policji i Strażą Miejską Miasta Poznania, na okres do 31 grudnia 2015 roku, na wspomnianych ulicach będą przeprowadzane kontrole prędkości.
Prosimy o dostosowanie się do istniejącego oznakowania ograniczeń prędkości.
Zapraszamy mieszkańców na konferencję "Świadomy Senior", która odbędzie się 17 listopada 2015 roku w Collegium Da Vinci na ul. Gen. T. Kutrzeby 10 w Poznaniu.
Wstęp wolny po wczesniejszej rezerwacji pod numerem telefonu 61 841 56 29.
Serdecznie zapraszamy !
Już w niedziele 25 października 2015 roku od godziny 7:00 do 21:00 głosujemy w wyborach parlamentranych wybierając posłów i senatorów.
Przypominamy, że nasz głos będzie ważny jeżeli zaznaczymy:
- tylko jednego kandydata na posła z otrzymanej od komisji broszurki (książeczki) w kolorze białym,
- tylko jednego kandydata na senatora z otrzymanej od komisji karty w kolorze żółtym.
Zachęcamy do udziału w głosowaniu.
W której komisji będę głosować.
Przykład karty do głosowania na kandydatów do Sejmu.
Przykład karty do głosowania na kandydatów do Senatu.
Strona 18 z 20