40,20,-30,60,1
600,600,60,1,3000,1000,25,500
90,300,1,50,12,25,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
Rada Osiedla - skład, regulamin
Zapraszamy do skorzystania z Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej.
Od 1 stycznia 2023 roku zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych kursujących na Krzyżowniki-Smochowice
Spotkanie informacyjne w sprawie budowy ulic Łebska, Łagowska, Kociewska, Żukowska
Konsultacje dotyczące terenu Smochowice Południe w rejonie ulic położonych pomiędzy Wejherowską, Starogardzką, Pniewską, Pelplińską.
Nowe centrum Smochowic - koncepcja przebudowy
Spotkanie informacyjne w sprawie terenu przy ulicy Przytocznej
Koncepcja przebudowy ulic Leśnowolskiej i Łagowskiej
Uchwały Rady Osiedla
Protokoły z sesji Rady Osiedla
Piszemy, dzwonimy do naszej Rady Osiedla...
Dziura w jezdni, chodniku ? Awaria sygnalizacji ? Uszkodzenie studzienki kanalizacji deszczowej ? Zimowe utrzymanie ? Zgłoś awarię, dzwoń !!!
Dyżury Radnych Osiedla w każdą środę...
Co słychać na naszym Osiedlu...
Można pobrać, poczytać...
Galerie z osiedlowych wydarzeń...
Ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż części ul. Dąbrowskiego
Projekt Kompleksu Rekreacyjnego w rejonie ulic Lubowska, Brodnicka, Maszewska, Myśliborska
Nasz projekt ogólnomiejski wygrał Poznański Budżet Obywatelski 2016
Projekt PUMPTRACK wygrał w Poznańskim Budżecie Obywatelskim 2016 wśród projektów dzielnicowych.
A może dostępny dla wszystkich edukacyjny park leśny zamiast pola golfowego ?
Jak palić w piecu oszczędnie, bez dymu i pretensji sąsiadów ? Kliknij
Inwestycje, remonty

UWAGA ! Zmiana numeru kontaktowego do Rady Osiedla w trakcie dyzurów radnych osiedlowych.
Więcej tutaj.


 SF2021 Plakat

SF2021 Program

Trzebiatowska

Szanowni Mieszkańcy,

w ślad za informacją Spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie informujemy, że w poniedziałek, 28 czerwca 2021 roku, rozpoczyna się przebudowa ul. Trzebiatowskiej na odcinku od ul. Elbląskiej do ul. Tczewskiej. Dzięki tej inwestycji już jesienią znacząco poprawi się komfort i bezpieczeństwo poruszania się pieszych, rowerzystów i kierowców. Ze względu na rozpoczynające się prace odcinek ul. Trzebiatowskiej od ul. Elbląskiej do ul. Tczewskiej zostanie zamknięty dla ruchu. Prosimy o ostrożność w rejonie prowadzonych prac i zwracanie uwagi na aktualne oznakowanie. Odcinek objęty inwestycją, znajdujący się w strefie ograniczonej prędkości do 30 km/h, otrzyma nową nawierzchnię z kostki betonowej. Ul. Trzebiatowska zostanie dostosowana do ruchu jednokierunkowego z dopuszczonym kontraruchem rowerowym. Pojawią się na niej również dwa progi zwalniające. Będzie odwadniana za pomocą wpustów do kanalizacji deszczowej.
Kolejny etap prac przewidzianych w tym rejonie obejmuje przebudowę sąsiedniej ul. Tczewskiej, na odcinku od ul. Trzebiatowskiej do ul. Lubowskiej. Zakres prac zaplanowanych na tej ulicy obejmie położenie nowej nawierzchni, budowę odwodnienia i zatoki parkingowej, przebudowę i budowę chodników oraz wymianę oświetlenia.

Z dokumentacją projektową można zapoznać się na stronach spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu będącego inwestorem zastępczym.

Link do dokumentacji projektowej.

 

 


pieniadze

Szanowni Mieszkańcy,

przed umieszczeniem tego typu postów pojawia się duży dylemat czy w ogóle publikować i tym samym wzbudzać u mieszkańców nadzieje i oczekiwania, których często budżet Osiedla nie jest w stanie udźwignąć, czy jednak nie pytać? Przecież mieszkaniec nie musi znać się na zasadach przetargów publicznych ani na kosztach budowy dróg czy chodników. Świadomi jesteśmy, że pewnie większość z pomysłów wynikających ze zgłaszanych potrzeb przekracza możliwości finansowe Osiedla Krzyżowniki-Smochowice, ale mimo wszystko będziemy wdzięczni za Wasz głos i propozycje na jakie inwestycje, imprezy, przedsięwzięcia powinniśmy przeznaczyć planowane środki.

Na 2022 rok kwota naliczona z tytułu udziału w podatku od nieruchomości wynosi 431 733,- a kwota naliczona proporcjonalnie do liczby ludności oraz powierzchni osiedla wynosi 106 629,- co daje łącznie kwotę 538 362,-

Częśc tej kwoty musi być przeznaczona na koszty utrzymania obiektów będących w zarządzie Osiedla.

Tutaj warto przybliżyć wybrane koszty wykonania niektórych zadań:

Budowa jezdni asfaltowej - 1 000 zł/m2
Chodnik - 650 zł/m2
Budowa drogi rowerowej - 650 zł/m2
Budowa progu zwalniającego - 12 000 zł
Budowa progu wyspowego (poduszki berlińskie) – 16 000 zł
Budowa lub modernizacja platformy przystanku autobusowego - 250 000 zł
Budowa chodnika (odcinek 100 m), szerokości 2 m - 130 000 zł
Zamontowanie aktywnego przejścia dla pieszych (światło pulsujące) - 30 000 zł
Zamontowanie sygnalizacji świetlnej (4 wlotowa, projekt + budowa) - 500 000 zł
Ławka bez oparcia (z katalogu mebli miejskich ZDM) - 2 500 zł
Wielofunkcyjne urządzenie zabawowe na plac zabaw - od 100 000 zł
Siłownia zewnętrzna - jedno duże urządzenie wielofunkcyjne - 5 000 zł
6 zestawów urządzeń stacjonarnej siłowni zewnętrznej wraz z projektem – 200 000 zł
Kilometr trasy kanalizacji kablowej do instalacji monitoringu - 150 000 - 200 000 zł

Bogatszą listę przykładowych kosztów, opublikowaną przy okazji Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2022 można pobrać tutaj.

Pomysły prosimy przysyłać do 22 czerwca 2021 roku na adres e-mail porządek.rada.org.pl

 

 


Przybrodzka

Szanowni Mieszkańcy,

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni wykonawcę robót budowlanych w ramach zadania, obejmującego ulice Przybrodzką i Mrowińską (na odcinku od ul. Lubosińskiej do Przybrodzkiej).

Zakres inwestycji obejmuje:

  • budowę ulic Przybrodzkiej i Mrowińskiej jako jezdnie bez wydzielonych chodników w strefie zamieszkania,
  • budowę skrzyżowań wyniesionych,
  • budowę systemu odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni drogi wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej,
  • budowę oświetlenia drogowego w ciągu ulicy Przybrodzkiej,
  • budowę kanału technologicznego.

 

 

 

Z dokumentacją projektową można zapoznać się na stronach spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu będącego inwestorem zastępczym.

Link do dokumentacji projektowej.

 

 


Las

Szanowni Mieszkańcy,

serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w akcji proekologicznej "Czyste Krzyżowniki-Smochowice".
Termin akcji od soboty 22 do niedzieli 23 maja 2021 roku.
To specjalna akcja prowadzona tylko na naszym osiedlu, skierowana na uporządkowanie terenów leśnych znajdujących sie w granicach Osiedla Krzyżowniki-Smochowice.

Zachęcamy do uczestnictwa w akcji także rodziny z dziećmi. jednocześnie przypominamy, że nie sprzątamy prywatnych śmieci, ale porządkujemy TERENY LASÓW. Oznaczone worki będą do odbioru w dniu 19 maja 2021 roku (środa) od godziny 18.00 do 19.00, w trakcie dyżuru radnych osiedlowych, w siedzibie Rady Osiedla oraz w sobotę 22 maja w godzinach od 9.00 do 11.00 w siedzibie Rady Osiedla. Koordynatorem akcji na naszym osiedlu jest Witold Puchalski dostepny pod numerem telefonu 696 427 436, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zwracamy Państwa uwagę, że odpady należy zbierać wyłącznie do specjalnych worków. Są to worki, które otrzymują wyłącznie Uczestnicy akcji. Ma to na celu uniknięcie podrzucania odpadów w miejsca gromadzenia odpadów z akcji, co niestety miało miejsce w latach minionych. Prosimy o deponowanie odpadów wyłącznie w workach otrzymanych od organizatora.

Aby wydarzenie przebiegało sprawnie i bezpiecznie, przekazujemy Państwu garść wytycznych, które należy wcielić w życie:

  • wszystkie zebrane odpady należy umieszczać wyłącznie w workach przekazanych Państwu specjalnie na tę akcję (transparentne worki z napisem AKCJE EKOLOGICZNE URZĄD MIASTA POZNANIA) przygotowane przez Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Poznania;
  • uprzejmie informujemy, że odbiór worków z odpadami przez Zakład Lasów Poznańskich nastąpi w poniedziałek 24 maja;
  • nie przewiduje się podstawiania kontenerów na odpady w miejscu prowadzenia akcji;
  • prosimy nie zmieniać ustalonego miejsca deponowania odpadów!

Worki ze śmieciami można składować w następujących miejscach:

  • narożnik ulic Polanowska i Kościerzyńska
  • narożnik ulic Beskidzka i Biskupińska
  • narożnik ulic Nad Jeziorem i Międzyzdrojska

 


Porzadki

Szanowni Mieszkańcy,

serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału akcji proekologicznej "WIOSENNE PORZĄDKI".
Termin akcji na Naszym Osiedlu trwa od piątku 23 do niedzieli 25 kwietnia 2021 roku.
Każdy mieszkaniec może wnieść swój wkład poprzez podanie miejsc wymagających posprzątania, a przede wszystkim wskazanie tzw. dzikich wysypisk śmieci. Wskazane przez mieszkańców miejsca zostaną zgłoszone do Wydziału Gospodarki Komunalnej - Oddział Monitoringu Utrzymania Czystości i Porządku.

Zachęcamy do uczestnictwa w akcji także rodziny z dziećmi. jednocześnie przypominamy, że nie sprzątamy prywatnych śmieci, ale porządkujemy NASZĄ WSPÓLNĄ OKOLICĘ I SKWERKI. Informujemy, że uczestnicy sprzątają tereny przestrzeni otwartej, niezagospodarowane. Oznaczone worki będą do odbioru w dniu 21 kwietnia 2021 roku (środa) od godziny 18.00 do 19.00, w trakcie dyżuru radnych osiedlowych, w siedzibie Rady Osiedla oraz w sobotę 24 kwietnia w godzinach od 9.00 do 11.00 w siedzibie Rady Osiedla. Koordynatorem akcji na naszym osiedlu jest Witold Puchalski dostepny pod numerem telefonu 696 427 436, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zwracamy Państwa uwagę, że odpady w tegorocznej akcji należy zbierać wyłącznie do specjalnych worków. Są to worki, które otrzymują wyłącznie Uczestnicy akcji proekologicznej. Ma to na celu uniknięcie podrzucania odpadów w miejsca gromadzenia odpadów z akcji, co niestety miało miejsce w latach minionych. Prosimy o deponowanie odpadów wyłącznie we workach otrzymanych od organizatora.

Aby wydarzenie przebiegało sprawnie i bezpiecznie, przekazujemy Państwu garść wytycznych, które należy wcielić w życie:

  • wszystkie zebrane odpady należy umieszczać wyłącznie w workach przekazanych Państwu specjalnie na tę akcję (transparentne worki z napisem AKCJE EKOLOGICZNE URZĄD MIASTA POZNANIA);
  • nie przewiduje się podstawiania kontenerów na odpady w miejscu prowadzenia akcji;
  • podczas sprzątania do osobnych worków należy zbierać następujące odpady: szkło, tworzywa sztuczne i metal, pozostałe odpady;
  • papier nie podlega segregacji z uwagi na jego znaczne zanieczyszczenie i pogorszenie właściwości, w związku z czym należy go zbierać razem z innymi odpadami niesegregowanymi;
  • podczas akcji prosimy nie zbierać odpadów zielonych!
  • uprzejmie informujemy, że odbiór worków z odpadami nastąpi od poniedziałku 26 do środy 28 kwietnia;
  • jeśli podczas akcji zostaną zebrane odpady gabarytowe, takie jak opony, meble, sprzęt RTV i AGD lub i ich fragmenty – prosimy o wykonanie dokumentacji fotograficznej i przekazanie jej wraz z przypisanym Państwa grupie numerem punktu deponowania odpadów na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bezpośrednio po zakończeniu akcji – odbiór gabarytów nastąpi w terminie późniejszym niż odbiór worków,
  • prosimy nie zmieniać ustalonego miejsca deponowania odpadów!

Worki ze śmieciami można składować w następujących miejscach:

  • narożnik ulic Chodzieska i Człuchowska
  • narożnik ulic Łobżenicka i Margonińska
  • narożnik ulic Beskidzka i Biskupińska
  • narożnik ulic Nad Jeziorem i Miedzyzdrojska
  • narożnik ulic Wejherowska i Starogardzka

 


Wielkanoc 2020


Trzebiatowska

Szanowni Mieszkańcy,

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni wykonawcę robót budowlanych w ramach pierwszego etapu zadania, obejmującego ulicę Trzebiatowską. Odcinek objęty inwestycją, znajdujący się w strefie ograniczonej prędkości do 30 km/h, otrzyma przede wszystkim nową nawierzchnię z kostki betonowej. Ulica Trzebiatowska zgodnie z uwzglednionymi wnioskami mieszkańców tej ulicy wyrażonymi podczas spotkań (tutaj) nie będzie miała wyodrębnionej jezdni i chodników. Zostanie dostosowana do ruchu jednokierunkowego z dopuszczonym kontraruchem rowerowym. Pojawią się na niej również dwa progi zwalniające. Ulica będzie odwadniana za pomocą wpustów do kanalizacji deszczowej.

W kolejnym etapie (II) zostanie także przebudowana sąsiednia ulica Tczewska na odcinku od ulicy Trzebiatowskiej do ulicy Lubowskiej. Zakres prac zaplanowanych na tej ulicy obejmuje położenie nowej nawierzchni, budowę odwodnienia i zatoki parkingowej, przebudowę i budowę chodników oraz wymianę oświetlenia.

Z dokumentacją projektową można zapoznać się na stronach spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie Spółka z o.o. z siedzibą w Poznaniu będącego inwestorem zastępczym.

Link do dokumentacji projektowej.

 

 


Wypisywanie

Szanowni Mieszkańcy,

zapraszamy na specjalne spotkanie w sprawie programu umożliwiającego dofinansowanie wymiany uciążliwych pieców i kotłów opalanych węglem oraz zastąpienie ich ogrzewaniem bardziej ekologicznym.

Maksymalne dofinansowanie to 15.000 PLN w przypadku pompy ciepła, instalacji fotowoltaicznej, kolektora słonecznego oraz 12.000 PLN w przypadku cieplika, gazu, prądu, oleju.

Możliwy jest nawet pełen (100%) zwrot kosztów kwalifikowanych brutto, czyli przykładowo:

  • demontaż pieców/palenisk na paliwo stałe lub koszty trwałego ich unieczynnienia oraz ich wywóz,
  • zakup i montaż nowego źródła ogrzewania, nieopartego o spalanie paliwa stałego,
  • budowa lub modernizacja instalacji (wraz z niezbędnym wyposażeniem) związanej z nowym źródłem ogrzewania w miejsce likwidowanego starego paleniska,
  • konieczne prace budowlane (w tym wykończeniowe) związane wyłącznie z realizacją zadania,
  • modernizacja systemu odprowadzania spalin niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania nowego źródła ogrzewania,
  • podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej, zasilania gazowego lub energetycznego, o ile są one niezbędne dla zastąpienia starego paleniska,
  • zakup i montaż instalacji fotowoltaicznych oraz kolektorów słonecznych i pomp ciepła.

Zapraszamy na spotkanie w dniu 10 marca 2021 roku o godzinie 17.00 osobiście, z zachowaniem wymogów sanitarnych, do siedziby Rady Osiedla mieszczącej się przy ulicy Muszkowskiej 1a (wejście od ulicy Ownickiej)  lub do uczestnictwa w trybie zdalnym za pomocą platformy ZOOM. W spotkaniu uczestniczyć będzie pracownik Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Poznania, który udzieli niezbędnych informacji na temat programu finansowania, przedstawi przykładowo wypełniony wniosek, udzieli potrzebnych informacji i pomoże taki wniosek wypełnić. W trakcie dyżurów radnych osiedlowych (odbywające się w środy od 18.00 do 19.00) w kolejne środy 17 i 24 marca 2021 roku pomocą w wypełnianiu wniosków będą służyć radni osiedlowi. Prosimy o przekazanie informacji zainteresowanym.

Parametry dla platformy ZOOM:

ID: 883 7915 7794
Imię i Nazwisko
Password: dyzurRO
lub skorzystanie z poniższego, bezpośredniego odsyłacza:
https://us02web.zoom.us/j/88379157794?pwd=THFOTlBpZ3ZIcEowSXg3b0hFR3Jidz09

 


 

kosz

Szanowni Mieszkańcy,

zwracamy się z prośbą o wskazanie miejsc (ulice, skrzyżowania, place), które Waszym zdaniem powinny być wyposażone lub doposażone w kosze na śmieci. Informacje prosimy przekazać na adres email'owy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na dyżurze radnych (w każdą środę od 18:00 do 19:00) do dnia 17 marca 2021 r. Jak co roku przekazaliśmy środki na zakup i montaż koszy do ZDMu, obecnie musimy wskazać proponowane miejsca instalacji.

Poznan CWIO

 

Szanowni Mieszkańcy,

CWIO (Centrum Wspierania Inicjatyw Obywatelskich) i Katarzyna Dworaczyk zapraszają na cykl webinarów (część wykładowa i część ćwiczeniowa) dotyczących bycia rodzicem.
Tym razem nie będzie o tym, jak mówić do dzieci i jak ich słuchać, a o tym, co siedzi w nas rodzicach i rezonuje z dziecięcym krzykiem, jęczeniem, brakiem dostępu do nich, ich odkładaniem na później, "nudzi mi się"...
Zobaczymy, jakie NASZE historie i procesy stoją za naszymi codziennymi wyborami, dlaczego zachowujemy się tak, a nie inaczej, krzyczymy, nie pozwalamy sobie na złość, uważamy, że jesteśmy za wszystko odpowiedzialni i gdyby nie my, to..., dlaczego pojawia się tyle konfliktów? I jak to jest z miłości...
11 webinarów obejmuje tematy, które najczęściej towarzyszą dorosłym. Wszystkie spotkania inspirowane są Systemem Wewnętrznej Rodziny (Internal Family System) i zostały stworzone na podstawie doświadczenia podczas indywidualnych sesji z dorosłymi przez ostatnie 2 lata.
Wszystkie spotkania odbyły się od maja do grudnia 2020 i teraz można do nich wrócić lub posłuchać po raz pierwszy.

Na koniec bardzo Państwa prosimy o wypełnienie anonimowej ankiety (tutaj), która pozwoli nam ustalić, czy tematyka spotkań w pełni Państwu odpowiada oraz przesłać ją na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniżej linki do webinarów:

Seminarium 1 - Zaopiekuj się złością
Seminarium 2 - Zaopiekuj się konfliktem
Seminarium 3 - Zaopiekuj się emocjami
Seminarium 4 - Zaopiekuj się poczuciem wartości
Seminarium 5 - Zaopiekuj się bezpieczeństwem. O karach, granicach i konsekwencjach
Seminarium 6 - Zaopiekuj się swoją wewnętrzną rodziną

Seminarium 7 - O złości
Seminarium 8 - O miłości. Kiedy czujemy się kochani, jakie mamy ‚sposoby’ i strategie na miłość
Seminarium 9 - Wewnętrzny krytyk
Seminarium 10 - O kłamaniu. Po co kłamiemy? O kogo wtedy dbamy?
Seminarium 11 - O konfliktach. Dlaczego ich nie lubimy, co nam odpala i jak sprawić, by odpalało mniej

Wstęp na webinary był bezpłatny.
Projekt został sfinansowany przez Miasto Poznań, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych.
Seminaria odbyły się poprzez platformę ZOOM.

 


 

Rada

Szanowni Mieszkańcy,

w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego od marca 2020 roku dyżury radnych osiedla pełnione w siedzibie Rady Osiedla w każdą środę od godziny 18.00 do 19.00 zostały zawieszone do odwołania o czym informowaliśmy w komunikacie.

Z dniem 20 maja 2020 roku wprowadziliśmy dyżury radnych osiedla w trybie zdalnym poprzez platformę ZOOM.
W godzinach pomiedzy 18.00 a 19.00 w każdą środę można skorzystać z kontaktu z nami poprzez wcześniejsze zainstalowanie programu ZOOM pobranego ze strony zoom.us/download .

Informujemy, że od początku marca 2021 roku wznawiamy dyżury osobiste w siedzibie Rady Osiedla przy ulicy Muszkowskiej 1a (wejście od ulicy Ownickiej).

Jednakże w dalszym ciągu zalecamy kontakt poprzez platforme ZOOM o parametrach wskazanych poniżej, pozostawiając możliwość spotkań dla osób, które nie mogą skorzystać z trybu zdalnego. Istnieje możliwość kontaktu telefonicznego w trakcie dyżuru pod numerem 786 208 910.

Parametry dla platformy ZOOM:

ID: 883 7915 7794
Imię i Nazwisko
Password: dyzurRO
lub skorzystanie z poniższego, bezpośredniego odsyłacza:
https://us02web.zoom.us/j/88379157794?pwd=THFOTlBpZ3ZIcEowSXg3b0hFR3Jidz09

Przypominamy, że bieżące informacje dostępne są na stronie prywatnej radnych osiedla www.krzyzowniki-smochowice.pl
Cały czas czynny jest e-mail do Komisji Planowania, Rozwoju, Porządku i Bezpieczeństwa: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Rada

Szanowni Mieszkańcy,

w związku z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego od marca 2020 roku dyżury radnych osiedla pełnione w siedzibie Rady Osiedla w każdą środę od godziny 18.00 do 19.00 zostały zawieszone do odwołania o czym informowaliśmy w komunikacie.

Z dniem 20 maja 2020 roku wprowadziliśmy dyżury radnych osiedla w trybie zdalnym poprzez platformę ZOOM.
W godzinach pomiedzy 18.00 a 19.00 w każdą środę można skorzystać z kontaktu z nami poprzez wcześniejsze zainstalowanie programu ZOOM pobranego ze strony zoom.us/download .

Informujemy, że od początku marca 2021 roku wznawiamy dyżury osobiste w siedzibie Rady Osiedla przy ulicy Muszkowskiej 1a (wejście od ulicy Ownickiej).

Jednakże w dalszym ciągu zalecamy kontakt poprzez platforme ZOOM o parametrach wskazanych poniżej, pozostawiając możliwość spotkań dla osób, które nie mogą skorzystać z trybu zdalnego.

Informujemy, że z dniem 27 października 2021 roku powracamy do pierwotnej formy dyżurów w siedzibie Rady Osiedla przy ulicy Muszkowskiej 1a (wejście od ulicy Ownickiej).

Istnieje możliwość kontaktu telefonicznego w trakcie dyżuru pod numerem 786 208 910.

Parametry dla platformy ZOOM:

ID: 883 7915 7794
Imię i Nazwisko
Password: dyzurRO
lub skorzystanie z poniższego, bezpośredniego odsyłacza:
https://us02web.zoom.us/j/88379157794?pwd=THFOTlBpZ3ZIcEowSXg3b0hFR3Jidz09

Przypominamy, że bieżące informacje dostępne są na stronie prywatnej radnych osiedla www.krzyzowniki-smochowice.pl
Cały czas czynny jest e-mail do Komisji Planowania, Rozwoju, Porządku i Bezpieczeństwa: porzadek @ rada. org. pl

 

Aquanet

Szanowni Mieszkańcy,

Wydział Gospodarki Komunalnej informuje, że rozpoczyna prace przygotowawcze dotyczące Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Urządzeń Kanalizacyjnych będących w posiadaniu Aquanet S.A. na lata 2022-2031 (WPRiM). Na tej podstawie Wydział Gospodarki Komunalnej będzie mógł wnioskować do Spółki o wprowadzenie zadań do WPRiM. Prosimy, aby zgłaszać w terminie do dnia 5 lutego 2021 roku włącznie wnioski dotyczące budowy sieci wodociągowej i/lub sieci kanalizacji sanitarnej na terenie Osiedla.
Wnioski prosimy przesyłać na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wpisując w temacie e-mail'a Aquanet.

We wniosku prosimy zawrzeć wymagane informacje, które znajdują się w "KARCIE opisu wnioskowanego zadania inwestycyjnego", który niestety otrzymaliśmy z Wydziału w formie nieedytowalnej. Państwa wnioski przekażemy do Wydziału Gospodarki Komunalnej.
Prosimy nie składać wniosków dotyczących inwestycji, które zostały już ujęte w dotychczasowym Planie na lata 2020-2029, który dostepny jest tutaj.

 

 

 

 


 

Flaga Ploska Wielkopolska

Szanowni Mieszkańcy,

w ramach akcji pilotażowej w dniu 16 stycznia 2021 roku (sobota) pomiędzy godziną 11.00 a 13.00 zapraszamy Was do siedziby Rady Osiedla mieszczącej się w Filii Biblioteki Publicznej, ulica Muszkowska 1a (wejście od ul. Ownickiej).
W godzinach tych będzie można otrzymać flagę Rzeczpospolitej Polskiej oraz flagę Powstania Wielkopolskiego.
Warunkiem ich otrzymania jest wywieszanie flag odpowiednio w trakcie obchodzenia świąt państwowych i okresu rocznic wybuchu powstania wielkopolskiego. Jest to akcja pilotażowa, ilość flag jest ograniczona. Przy znacznym zainteresowaniu akcje w większym zakresie powtórzymy w drugiej połowie 2021 roku.

 

 

 

 

 

 

 


 

ZBN2020 

 

II ETAP plakat mpzp Białoborska Słupska m

Zapraszamy do udziału w II etapie konsultacji społecznych dotyczących miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "W rejonie ulic Białoborskiej i Słupskiej" w Poznaniu.
Z uwagi na trwającą pandemię nie jest możliwe zorganizowanie tradycyjnego spotkania z zespołem projektowym Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, którego celem byłoby omówienie uwarunkowań i założeń oraz zebranie wniosków do planu. Poniżej zamieszczamy prezentację oraz informację dotyczącą przedmiotowego projektu, które prezentowane są zazwyczaj podczas spotkania z przedstawicielami Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Konsultacje społeczne potrwają od 14 do 31 grudnia 2020 r.
Swoje opinie i sugestie dotyczące planu można przesyłać:
- pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pocztą tradycyjną na adres: Miejska Pracownia Urbanistyczna, ul. za Bramką 1, 61-842 Poznań
Kontakt: Miejska Pracownia Urbanistyczna, Joanna Grabarkiewicz - kierownik zespołu projektowego, tel. 61 639 79 13 (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), Aneta Czerwińska - koordynator projektu, tel. 61 639 79 12 (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Telefon kontaktowy do Informacji MPU: 061 63-96-460.

Kwestie organizacyjne: Gabinet Prezydenta Urzędu Miasta Poznania: Monika Borowicka-Prewicz, tel. 61 878 15 03

UWAGA - w dniu 14 grudnia 2020 roku o godzinie 17.00 odbędzie się spotkanie informacyjne MPU w formie zdalnej, przy pomocy aplikacji ZOOM, w którym będą mogli wziąć udział mieszkańcy.

Dane do spotkania:

Meeting ID: 935 5883 9325

Passcode: 856365

lub link bezpośredni

https://zoom.us/j/93558839325?pwd=MVlMYzBlN1ZUYm0yQTRIWkNHWnFkdz09

Prosimy o dołączenie do spotkania na kilka minut przed godziną rozpoczęcia.

 

PBO pies

Szanowni Mieszkańcy,

informujemy, że na terenie nieużytków znajdujących sie w pasie pomiędzy ulicą Starogardzką a terenami R.O.D. im. Karola Marcinkowskiego w 2021 roku powstanie profesjonalny plac zabaw oraz wybieg dla psów. Jest to projekt Poznańskiego Budzetu Obywatelskiego edycja 2021. Będzie się składał z dwóch części: wydzielonego placu zabaw dla psów o powierzchni blisko 700m2 oraz ogrodzonego wybiegu o powierzchni bliskiej 2,5 ha (dokładnie 24 810 m2). Będzie to łącznie największy teren w Poznaniu przeznaczony specjalnie dla psów i ich właścicieli.

PROJEKT: Profesjonalne wybiegi, place zabaw dla psów

Celem projektu jest aby na profesjonalnie wykonanych obiektach umożliwić osobom posiadającym psy wspólną zabawę ich pupilów wraz z opiekunami oraz zabezpieczenie miejsca gdzie w sposób kontrolowany psy będą mogły podwyższać swoją koordynację ruchową i umysłową.
Udostępnienie właścicielom psów takiego miejsca przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa publicznego eliminując przypadki niezgodnego z prawem wypuszczania psów na ulicach oraz terenach do tego nieprzystosowanych.
Prowadzenie psa na smyczy przez całe jego życie z pewnością nie jest dobrym rozwiązaniem. Psy, które nie mają możliwości wybiegania mogą stać się agresywne i uciążliwe, co w konsekwencji często prowadzi to do porzucania niesfornych pupili. Co zatem zrobić, żeby pies mógł się wybiegać zgodnie ze swoją naturą? Jedynym rozwiązaniem jest ogrodzony wybieg z placem zabaw dla psów usytuowany w przestrzeni miejskiej. W tym miejscu każdy właściciel czworonoga będzie mógł pozwolić mu na swobodny spacer i zabawę z innymi psami, co zapewni mu odpowiednią ilość ruchu w ciągu dnia. Proponowane jest wykonanie ogrodzonego placu zabaw wyposażonego w elementy zabawowe dla psów jak: płotki do przeskakiwania, obręcze, równoważnie, pochylnie proste, pochylnie łamane, mostki, poręcze do przeskoków, tunele, talerzyki, platformy, słupki do slalomu, labirynty dla psów dużych i małych. Niezbędnymi elementami w który musi być wyposażony plac zabaw dla psów to psia toaleta, kosze na psie odchody, kosze na śmieci, ławeczki, wieszaki na smycze i kagańce, regulamin. Na terenach towarzyszących placowi zabaw dla psów, pełniącymi funkcję wybiegów, wykonanie ogrodzenie tego terenu i uporządkowanie.

wycinka

Szanowni Mieszkańcy,

Zakład Lasów Poznańskich - Leśnictwo Strzeszynek informuję, że w dniach 08.12.2020 r. do 24.12.2020 r. będzie przeprowadzana wycinka drzew w ramach trzebieży i cięć sanitarnych w oddziale 54 ( przy ulicy Stobnickiej ).
Wycinka ma na celu poprawę stanu sanitarnego lasu oraz usunięcie drzew chorych, połamanych, suchych i drzew niebezpiecznych rosnących przy ścieżkach. Prosimy o zachowanie ostrożności.

 

 

 

 

 

 

 


Dziwnowska budowa

Szanowni Mieszkańcy,

publikujemy wstępny projekt budowlany branży drogowej ulicy Dziwnowskiej.
Budowa ulic to nie tylko, jak się wydaje, wykonanie jezdni i chodnika, to przede wszystkim kompleksowe podejście do budowy całej infrastruktury drogowej, czyli uzupełnionej w odwodnienie oraz świetlenie wraz z zielenią urządzoną.

Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne mieszkańców, szczególnie ulicy Dziwnowskiej.
W spotkaniu udział wezmą projektanci z biura projektowego Stadtraum Polska Sp. z o.o. które wykonuje na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu dokumentację projektową pn.: „Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy ul. Dziwnowskiej”.

Spotkanie rozpocznie się po cotygodniowym dyżurze radnych osiedlowych,
w środę 16 grudnia 2020 roku o godzinie 19.15 w tybie on-line.